Alimente de consumat zilnic

By  | 

Un regim alimentar echilibrat este cheia pentru o viaţă sănătoasă, pe lângă alte aspecte de care trebuie să ţii cont. COSMO a primit ponturi de la nutriţionişti şi ţi le expune mai jos.

Există o listă de alimente importante – care abundă în vitamine şi în nutrienţi şi pe care ar trebui să le incluzi în mesele din fiecare zi. Poate că nu te împaci cu toate la fel de bine, însă străduieşte-te să le îmbini cât mai simplu în alimentaţia ta. Iată exemplele noastre:

Migdalele

Nutriţioniştii recomandă să hidratezi migdalele înainte să le consumi, pentru că astfel nutrienţii din ele devin mai activi. Migdalele previn anemia, sunt bogate în vitamina E, în fibre şi în proteine!

Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc conţine o cantitate dublă de proteine faţă de cel normal, şi doar până la opt grame de carbohidraţi la o porţie. Alege-l în locul celui obişnuit!

Fisticul

Fisticul e plin de grăsimi sănătoase, de vitamina B6 şi de multe minerale, iar doi pumni de fistic nu au mai mult de 160 de calorii. În plus, fisticul îţi dă rapid senzaţia de saţietate!

Smoothie

Cu cât e mai verde smoothie-ul, cu atât e mai sănătos. Varză de Brussels, castraveţi, salată verde, ceapă verde, ardei verzi, broccoli, spanac, bame, sparanghel, fasole verde, mazăre – toate acestea sunt pline de antioxidanţi şi bogate în vitamina K, care ajută organismul să combată anumite boli.

Oua

Ouăle sunt o importantă sursă de proteine, iar albuşul concentrează proporţia cea mai mare de proteine, enzime, vitamine (riboflavină şi tiamină) şi de substanţe minerale (săruri de potasiu, cantităţi mici de calciu, fier şi magneziu), iar complexul de vitamina B din ouă ajută la buna funcţionare a sistemului nervos.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *