Alimente care provoaca inflamatii

By  | 

Ştiai că multe dintre alimentele pe care le consumăm într-o zi obişnuită ne pot produce inflamaţii în organism şi astfel pot împiedica buna funcţionare a altor organe? Iată care ar putea fi acestea.

Diversele tipuri de uleiuri vegetale

Uleiurile rafinate (de floarea-soarelui, soia, porumb etc) sunt bogate surse de acizi omega-6, esenţiali pentru regimul nostru alimentar, însă medicii spun că totuşi consumăm omega-6 în cantităţi prea mari (şi care se găseşte în multe alimente procesate). În schimb, ar trebui să introducem în diete omega-3, pentru că organismul utilizează aceste acizi graşi pentru a crea hormoni – cei derivaţi din acizii omega-3 sunt anti-inflamatori, dar cei din omega-6 sunt pro-inflamatori.

Siropul de agave

Acest îndulcitor natural conţine peste 85% fructoză – un soi de zahăr care poate fi metabolizat doar de celulele ficatului (glucoza, prin comparaţie, poate fi metabolizată de orice celulă din organism). Dacă exagerezi cu orice tip de zahăr, se pot produce inflamaţii în organism, dar prea multă fructoză încarcă ficatul.

Vinul rosu

Câte puţin vin roşu nu e o problemă – consumul moderat de alcool poate duce la scăderea nivelului proteinei C reactivă, care este un indicator al inflamaţiilor în corp, fiind o proteină sintetizată în ficat. În schimb, orice alcool consumat peste măsură are efectul contrar – poate creşte nivelul proteinei C reactive!

Carnea rosie

Puţină carne roşie nu strică, fiind o bună sursă de proteină şi de vitamina B, fier, zinc şi alţi nutrienţi importanţi. Însă un consum crescut de carne roşie, poate duce la inflamaţii în organism, din cauza grăsimilor saturate pe care carnea roşie le conţine.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *