Alimentatia si stresul

By  | 

Verdeturile

Popeye marinarul stia el ce stia! Mananca zilnic salata verde, spanac, broccoli, laptuci si ii procuri organismului suficient magneziu – minerala cruciala pentru sanatatea muschilor, a sistemului nervos si a memoriei.

Citricele

Vitamina C pe care o contin citricele pompeaza organismului resursele necesare pentru a ramane viguros! In plus, aceasta ajuta sa te stresezi mai greu si iti mentine presiunea arteriala in valori normale.

 

 

Laptele

Daca nu esti consumatoare de lapte in general, ai grija ca macar in perioada menstruatiei sa bei totusi cateva pahare pe zi, deoarece calciul pe care il contine iti ajuta organismul sa reziste mai bine la durererile de ovare si stres.

Pestele

Mananca cel putin o data pe saptamana ton si somon si, in timp, iti poti reduce nivelul de anxietate din organism si te vei simti mai pregatita pentru un examen important, o sedinta extenuanta sau o sarcina grea cu care ai fost desemnata la serviciu. Carnea de peste bogata in acizi omega 3 iti ajuta organismul sa tina scazut nivelul de cortizol atunci cand te confrunti cu situatii stresante!

 

 

Ceaiul verde

Cu un bogat continut in vitamine (B1, B2, B3, C, E, K) si in minerale (fluor, zinc si potasiu), ceaiul verde are proprietati antioxidante si contine un aminoacid denumit teina, care reduce anxietatea si induce somnul. Totusi, nu lasa pliculetul decat maximum trei minute la infuzat, deoarece teina poate fi destul de puternica pentru unele persoane. La fel de benefic este si ceaiul negru, despre care un studiu de acum cativa ani a dezvaluit ca persoanele care il preferau erau mai putin stresate in general decat cele care consumau orice alt sortiment de ceai.

 

 

Ciocolata neagra

Iti poti permite 2-3 patratele de ciocolata amaruie, cu un continut de 82% cacao, la orele dupa-amiezii! La fel ca ceaiul, ciocolata neagra contine antioxidanti cu proprietati relaxante. Conform unui studiu efectuat de CNN, atunci cand mananci ciocolata, in creier se elibereaza subtante chimice pozitive, care iti dau o stare de bunadispozitie, reducand in acelasi timp si nivelul cortizolului, hormonul stresului.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *