Alimentatia potrivita pentru cei care fac sport

By  | 

Cantitatea de mâncare necesară fiecărei persoane în parte depinde de vârsta, sexul, greutatea şi stilul de viaţă caracteristică.

În acelaşi timp, ritmul de ardere al caloriilor depinde de tipul exerciţiilor fizice pe care le faci dar şi de intensitatea lor.


 

Principiul în funcţie de care îţi stabileşti dieta este să îţi împarţi caloriile şi să le contorizezi: carbohidraţi, proteine şi grăsime.

Carbohidraţii – zahărul şi amidonul – sunt descompuşi în glucoză, pe care o folosesc muşchii pentru a produce energie. Excesul de carbohidraţi este depozitat în ficat şi alte ţesuturi pentru a fi consumat când este nevoie.

Surse de carbohidraţi: cereale integrale, cereale, fructe, legume, paste, orez.

Proteinele – trebuie să facă parte din toate mesele tale deoarece ajută la absorbţia carbohidraţilor.

Surse de proteine: peşte, ouă, pui, fasole.

 

 

Grăsimile – ai nevoie şi de ele în dietă în cantităţi mici.

Ţine un regim alimentar care să îmbine toate aceste grupe de alimente.

Dacă faci exerciţii fizice dimineaţa, îţi vei consuma rezervele de energie, însă este recomandat să iei o masă înainte cu 3-4 ore, ca să poţi digera în timp util.

Lichidele – trebuie să ai grijă să te hidratezi şi să bei apă înainte, în timpul şi după ce faci sport. Încearcă să bei chiar dacă nu îţi este sete.

 

 

Cofeina este deshidratantă, aşadar trebuie să bei şi apă atunci când bei cafea sau alte produse ce o conţin. 

Concluzia este că pentru a avea energia necesară pentru a face sport trebuie să incluzi în meniu toate aceste elemente, în echilibru: proteine, carbohidraţi, grăsimi, şi lichide. 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *