Accelereaza-ti metabolismul cu ceaiul verde

By  | 

Ce conţine ceaiul verde?

Ceaiul verde conţine compuşi activi, cafeină şi in mici cantităţi teofilină si teobromină, toate având efecte stimulante.

În plus, ceaiul verde conţine un aminoacid cunoscut sub numele de L-teanina, care are un efect sedativ ce se crede că neutralizează câteva din efectele stimulante ale cafeinei.

Catechinele sunt alţi compuşi activi ce abundă în acest ceai, are proprietăţi puternic antioxidate şi acesta este şi motivul pentru care se accentuează beneficiile aduse sănătăţii de către ceaiul verde. Cea mai mare cantitate de antioxidati o găsim în epigalocatechine iar aceşti compuşi ar putea accelera metabolismul.

Rolul ceaiului verde in accelerarea metabolismului

Universitatea din Birmingham, Marea Britanie, a realizat studii pe două grupuri de bărbaţi perfect sănătoşi, unul de 12 bărbaţi iar celălalt de 11 bărbaţi. Unii au primit extras de ceai verde şi ceilalţi placebo. Aceştia făceau excerciţii moderate iar parametrii lor erau măsuraţi în mod constant. Rezultatul a demonstrat că nivelul de oxidare a grăsimii era cu 17% mai ridicat şi contribuţia carbohidraţilor la consumarea energiei era redusă în cazul celor care consumau băutura. De asemenea, nivelul insulinei era redus. Studiul a demonstrat clar că ceaiul verde conduce la creşterea nivelului de oxidare a grăsimilor în timpul exerciţiilor fizice.

Un alt studiu realizat de Universitatea din Geneva pe un eşantion de 10 bărbaţi a descoperit că extractul de ceai verde creşte în 24 de ore consumul energetic cu 4%. Asta sugerează că ceaiul verde ar putea accelera metabolismul, dincolo de conţinutul de cafeină.

Un studiu realizat de Facultatea de Medicină din Thailanda pe un eşantion de 60 de persoane care suferă de obezitate, împărţite în 2 grupuri – placebo şi ceai verde – timp de 12 săptămâni a demonstrat că cei care au consumat ceai verde au pierdut mult mai mult în greutate. Un studiu similar, realizat de Kao Corporation în Japonia, pe un eşantion de 132 de persoane a arătat că cei care au consumat ceai verde au slăbit mai mult în zona abdominală

Concluzia

Ceaiul verde poate duce la o crestere modestă şi temporară a metabolismului şi a procesului de oxidare a grăsimii. Catechinele din ceaiul verde inhibă parţial o enzima care descompune neurotransmiţătorul noradrenalina, potentându-şi efectiv propriile efecte şi contribuind la creşterea procesului de ardere a grăsimilor.

Personal, cred că ceaiul verde poate furniza beneficii modeste de scădere in greutate, dar efectele sale sunt minore pe lânga ceea ce poţi face prin dietă şi exerciţii fizice regulate. Pentru cei care fac deja toate lucrurile cum trebuie, ceaiul verde poate asigura un impuls către direcţia corectă. 

Atenţie însă de unde cumpăraţi ceaiul verde! Cele mai recente studii publicate în revista Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences au dezvăluit ca sunt destul de des contaminate cu metale grele. Alegeţi produse ecologice, chiar daca sunt un pic mai costisitoare. 

Comments

comments

1 Comment

  1. Pingback: iulia ersilia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *