9 tipuri de brânză pe care le poți consuma dacă ai intoleranță la lactoză

By  | 

Intoleranța la lactoză este cea mai comună intoleranță alimentară și este caracterizată prin incapacitatea de a digera și absorbi lactoza. Deși poți evita produsele lactate, pentru a nu te confrunta cu neplăcutele simptome, multe persoane care au această intoleranță tânjesc totuși după brânzeturi.

Însă cine spune că trebuie să te abții? Află că există câteva tipuri de brânză pe care le poți consuma fără a te teme de flatulență, balonare, dureri abdominale și diaree!

De regulă, cu cât este mai proaspătă brânza, cu atât mai multă lactoză conține. Astfel, dacă ai intoleranță sau doar ești mai sensibilă, ar trebui să eviți în special soiurile mai cremoase, precum brânza de vaci sau ricotta. Există însă 9 tipuri de brânză care conțin doar 2-3% lactoză, fiind potrivite pentru oricine.

Tipuri de brânză cu un conținut foarte mic de lactoză

  1. Muenster: 0-1.1% lactoză
  2. Camembert: 0-1.8% lactoză
  3. Brie: 0-2% lactoză
  4. Cheddar: 0-2.1% lactoză
  5. Provolone: 0-2.1% lactoză
  6. Gouda: 0-2.2% lactoză
  7. Brânza albastră (cu mucegai): 0-2.5% lactoză
  8. Parmezan: 0-3.2% lactoză
  9. Emmentaler: 0-3.4% lactoză

Bineînțeles, cel mai important este să îți asculți organismul. De aceea, nu te baza doar pe aceste procente – în cazul în care ai probleme și de la aceste brânzeturi, evită-le complet.

Citește și: Ce este intoleranța la lactoză și cum știi dacă o ai

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *