9 gustari care iti dau energie

By  | 

Cand esti stresata sau nervoasa, e tentant sa te repezi la tonomatul cu sticks-uri si croissante cu crema, sau sa-ti ridici moralul cu o portie de fast-food.

Si nu e vina ta: conform unui nou studiu al University of California, Irvine, mancarea care abunda in calorii (cum ar fi chipsurile si cartofii prajiti) starneste productia anumitor substante chimice din organism, din cauza carora iti e imposibil sa te abtii de la tentatii alimentare nocive.

Din fericire, exista si alte optiuni in afara de cartofii pai. S-a demonstrat ca aceste gustari au un efect pozitiv asupra starii tale, aproape imediat dupa ce le mananci!

Un castronel cu fulgi de ovaz sau o briosa din malai

  • daca vrei sa… fii mai putin morocanoasa dimineata

Carbohidratii complecsi (adica acidul folic, colina, acizii grasi Omega 3) ajuta organismul sa creasca nivelul de serotonina. Pentru impact maxim, nutritionistii recomanda sa consumi fulgi de ovaz sau o briosa din tarate de grau sau de porumb.

Un pumn de migdale

  • daca vrei sa… dai randament la sala

Acidul folic, tirozina (aminoacid din constitutia proteinelor), magneziul si antioxidantii… migdalele abunda in toate aceste vitamine, constituind o sursa inestimabila de energie.
Mananca 15 migdale cu jumatate de ora inainte sa mergi la sala.

Pepene verde

  • daca vrei sa… ai parte de o partida de sex incendiara

Ciocolata neagra nu e singurul aliment cu potential afrodisiac. Pepenele verde contine arginina – un aminoacid care creste in sange cantitatea de oxid nitric, substanta care determina vasele de sange sa se dilate, stimuland circulatia sanguina din zona genitala.

O portocala sau un fresh de portocale

  • daca vrei sa… te iubeasca parintii iubitului tau

Gandeste-te la sucul de portocale ca la un… „lubrifiant social”, din cauza caruia insa nu te alegi cu migrene, asa cum patesti dupa sampanie.

Numeroase studii au aratat ca vitamina C reduce nivelul cortizolului din organism (hormon responsabil cu stresul).

Un sandvis cu carne de curcan

  • daca vrei sa… iti revigorezi organismul dupa cateva nopti pierdute

Carnea de curcan e bogata in tirozina, aminoacid care mareste nivelul de dopamina si norepinefrina din corp (doi neurotransmitatori care te ajuta sa fii plina de energie).

Afine

  • daca vrei sa… iti imbunatatesti memoria

Afinele sunt bogate in antioxidanti, care protejeaza creierul de radicalii liberi, si in flavonoizi, despre care cercetarile arata ca imbunatatesc memoria. Propune-ti sa consumi macar o jumatate de cana cu afine zilnic, indiferent daca sunt proaspete sau congelate.

Guacamole

  • daca vrei sa… te abtii de la cearta cu o colega sau prietena

Un nivel scazut al vitaminei B din organism creste irascibilitatea, dar rosiile si avocado sunt bogate in substante antioxidante si multe vitamine, deci te ajuta sa te calmezi.

O portie de pasta de soia

  • daca vrei sa… te revigorezi inainte sa iesi in oras seara

Chiar si o jumatate de cana este plina de proteine – care ajuta sa fii dinamica – si contine 10% din doza ta zilnica de fier (lipsa fierului din organism cauzeaza starea de oboseala si „letargie”).

In plus, soia contine molibden – o minerala care contribuie la arderea grasimilor si care stimuleaza concentrarea.

Salata de somon

  • daca vrei sa… iti impresionezi seful la o sedinta

Carnea de somon contine acizi Omega 3, asa-zisele grasimi bune care sunt esentiale in stimularea functiilor creierului. Ca garnitura, alege alune (o alta sursa de acizi Omega 3) si spanac (magneziul pe care-l contine scade nivelul stresului din organism).


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *