8 motive ascunse pentru care te ingrasi

By  | 

Mergi la sala, frigiderul tau e plin numai cu chestii sanatoase, ai bicicleta si nici nu mai tii minte cand ai fost ultima data intr-un fast food.

Cu toate astea, rochia care anul trecut iti era larga acum plesneste pe tine, iar blugii stramti au ajuns bibelou, numai bun de privit si plans in pumni de oftica.

Ce se intampla cu mine, te intrebi pe buna dreptate. N-o sa-ti vina sa crezi, dar obiceiurile tale (da, cele relaxante si sanatoase) te pot ingrasa pe nesimtite.

„Oamenii sunt influentati de diferite lucruri, anumiti stimuli pot determina o persoana sa manance mult si necontrolat si, in consecinta, sa se ingrase din ce in ce mai mult”, explica psihologul Laurel Morris.

Iata care sunt cele mai periculoase sapte capcane ale siluetei si cum sa nu te lasi inselata de aparente.

1. Fata de masa, farfurii sau servete rosii

CAPCANA:

Stii deja ca aceasta culoare energizeaza si ca poate duce la o permanenta stare de anxietate daca iti decorezi casa numai in nuantele ei derivate.

Dar la ce s-ar putea sa nu te fi gandit e ca, energizandu-te, iti stimuleaza si pofta de mancare.

Da, de aceea majoritatea fast food-urilor au mult rosu pe fatade, ca sa ti se faca foame si sa nu te mai gandesti decat la cum sa ajungi mai repede langa un hamburger insotit de o portie dubla de cartofi prajiti.

SOLUTIA:

Daca te lupti de multe ori cu o pofta nebuna de junk, redecoreaza-ti bucataria.

Elimina tot ce e rosu si cumpara numai accesorii in culori relaxante ca verde, albastru sau violet.

„Verdele te relaxeaza cand il privesti si te ajuta sa mananci mai lent si mai controlat”, sustine Vicky Engeham, director al Centrului Australian de Terapie prin Culoare.

2. Betisoare, candele sau lumanarele parfumate

CAPCANA:

„Aromele stimuleaza in mod direct sistemul limbic, parte a creierului care guverneaza nevoile si emotiile ca frica, stres sau foame”, ne lamureste Karen Mackenzie, presedinte al International Aromotherapy & Aromatic Medicine Association.

„Portocala, lime-ul, bergamota si grapefruitul, toate stimuleaza apetitul.”

SOLUTIA:

Adauga ulei esential de fenicul in candela de aromoterapie. Are un efect inhibitor asupra poftei.

Soldatii romani obisnuiau sa mestece seminte de fenicul in timpul campaniilor indelungate”, spune Mackenzie.

3. Colegii de apartament

CAPCANA:

Daca inca nu esti convinsa ca soldurile tale s-au rotunjit si din cauza colegei de apartament cu „alura” de fotomodel, iti confirmam noi.

Un studiu american, coordonat de profesorul doctor John de Castro, a demonstrat ceea ce noi refuzam sa acceptam – daca iei masa impreuna cu o alta persoana, vei manca cu 35% mai mult.

Adauga inca trei amici la masa si vei infuleca pe nesimtite cu 75% mai mult decat in mod normal.

SOLUTIA:

Nu pune pe masa castronul cu mancare din care sa va serviti fiecare, ci portioneaza meniul din bucatarie si adu la masa din sufragerie numai farfuriile.

In al doilea rand, nu mai manca in bucatarie – vecinatatea frigiderului plin, a aragazului cu tot felul de oale cu bunatati sau sertarul cu paine din belsug vor fi tentatii carora nu le vei putea rezista de multe ori.

4. Frigiderul

CAPCANA:

Daca depozitezi junk in frigider, la nivelul ochilor, vei fi mult mai tentata sa te infrupti din gustarile interzise, avertizeaza psihologul nutritionist Brian Wansink in cartea sa Mindless Eating.

SOLUTIA:

„Simplul fapt ca avem un fel de mancare in fata noastra ne poate face sa ne dorim s-o devoram”, explica Wansink.

De aceea, e bine sa depozitezi junkul pe gratarele de jos ale frigiderului si in cutii cu alimente, preferabil mate, ca sa te asiguri ca nu le ai sub nas.

5. Muzica antrenanta la masa

CAPCANA:

Muzica dinamica actioneaza ca un stimul asupra creierului, energizandu-te.

Dar, ca si in cazul culorii rosii, iti da o pofta nebuna de mancare in timp ce bati din picior pe ritmurile frenetice ale lui Beyoncé.

Un studiu american a aratat ca cei care asculta muzica antrenanta la masa iau cinci inghitituri pe minut fata de persoanele care prefera chill-out-ul si se rezuma doar la trei inghitituri in acelasi interval de timp.

SOLUTIA:

Observa daca mananci mai mult cand asculti muzica ritmata si elimina fundalul sonor.

Daca nu poti trai nici un minut fara muzica, si parca mancarea nu aluneca pe gat decat acompaniata de o melodie frumoasa, asculta chill-out ca Buddha Bar.

6. Lumina difuza

CAPCANA:

Daca tii dieta, vii acasa si incerci sa te relaxezi ascultand muzica de chill-out la lumina lumanarilor, este foarte probabil sa te trezesti incoltita de o pofta nebuna de mancare careia sa nu-i poti rezista.

De ce? In primul rand pentru ca seara isi ascute dintii frustrarea acumulata de-a lungul zilei, iar vointa de fier de dimineata vrea si ea sa ia o pauza.

In al doilea rind, creierul va face tot posibilul sa se alimenteze pentru ca, odata cu inceperea dietei, se instaleaza si frica instinctiva de a nu muri de foame.

Asa ca o camera iluminata difuz este perceputa de creier ca un ascunzis perfect pentru a alimenta organismul in caz ca ai de gand sa-l tii la respect multe zile la rand.

SOLUTIA:

Schimba becurile cu unele mai puternice si nu sta la lumina lampii decat dupa ce te-ai bagat in pat cu o carte-n mina.

7. Dezordine in bucatarie

CAPCANA:

Doar aminteste-ti cateva seri in care ai ajuns acasa infometata, ai intrat in bucataria in care totul era vraiste si, in dorinta de a iesi cat mai repede de acolo, ai inhatat ce ai apucat de mancare (mai mult junk decat hrana), ai pus totul pe o farfurie curata si ai fugit in sufragerie, pe canapea.

Da, dezordinea te poate face sa fii mai nervoasa si sa mananci mai mult.

SOLUTIA:

Trezeste-te sambata dimineata, du-te la supermarket si ia-ti cutii pentru alimente, suporturi, borcane si apoi intoarce-te acasa si „fa lumina”.

8. Hipnotizantul televizor

CAPCANA:

Stii ca nu e bine sa mananci in fata televizorului, pentru ca vei infuleca mai mult, dar tentatia care poarta numele „Anatomia lui Grey” e mai puternica decat vointa ta.

Afla ca pericolul televizorului e mai mare decat credeai pentru ca are puterea de a te hipnotiza.

Te prinde actiunea si ajungi sa mananci nu un sfert de castron de popcorn, cum ti-ai propus, ci tot castronul.

Acum intelegi de ce-ti spunem de cate ori putem: „Nu manca in fata televizorului!”?

SOLUTIA:

Nu combina mancatul cu nicio alta activitate si portioneaza-ti meniul dinainte.

Stabileste-ti un anumit program cat sa poti servi masa de seara in liniste, dar fara sa ratezi serialul preferat.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *