8 metode simple pentru a scapa de sindromul premenstrual

By  | 

Consuma alimente bogate in fibre

Hormonii care determina crampele premenstruale genereaza si contractarea peretilor intestinali, lucru care poate duce la aparitia unor dereglari ale tranzitului intestinal.

Incearca sa incluzi in meniul zilnic alimente care contin fibre solubile, precum legume gatite, banane si fulgi de ovaz.

Nu consuma alimente care contin sodiu

In aceasta perioada a lunii, corpul retine mai mult sodiu, astfel incat, in cazul in care este fertilizat, ovulul eliberat sa dispuna de baza necesara pentru a evolua in fat. Evita balonarea, taind de pe lista alimentele sarate si produsele semi-procesate.

Fa exercitii fizice usoare

Sa faci cateva exercitii usoare de yoga, care vin la pachet cu relaxarea psihica, este o metoda eficienta de atenuare a simptomelor specifice SPM, dezvaluie un studiu publicat in Journal of the Indian Academy of Applied Psychology.

Mai mult, Joanne Piscitelli, medic de obstetrica si ginecologie la Duke University in Durham, North Carolina, considera ca “desi femeile se plang de lipsa de energie in aceasta perioada, exercitiile fizice sunt recomandate ca fiind cel mai bun remediu impotriva simptomelor premenstruale”.

Ia-ti portia de calciu

Un studiu al Universitatii Columbia a aratat ca 600 miligrame de calciu (echivalentul unui pahar cu lapte sau al unui iaurt), luate de doua ori pe zi, reduc mult din oboseala resimtita in aceasta perioada a lunii, atenueaza starile de nervozitate si diminueaza poftele pe care le poti simti brusc pentru meniurile cu multe calorii.

Cel mai bine este sa consumi lactate, insa daca nu te impaci prea bine cu ele, ia suplimente de calciu – tablete de 500 miligrame, de doua ori pe zi, precum si suplimente de vitamina D.

Intra… la apa

Daca schimbarea obiceiurilor alimentare in aceasta perioada nu da rezultate pentru tine, include cateva reprize de inot in programul lunar de exercitii, pentru a scapa de senzatia de balonare. Prea multa bataie de cap? Fa-ti o baie calda, poate avea acelasi efect. Presiunea apei va determina ca lichidele retinute “in plus” de organism sa fie reabsorbite in sange, diminuand astfel balonarea.

Apeleaza la sofran

Potrivit unei cercetari ale carei rezultate au fost prezentate in BJOG, o publicatie apartinand British Royal College of Ob-Gyns, femeile care au consumat 15 miligrame de extract de sofran de doua ori pe zi – o data dimineata si o data seara, au constatat o scadere a iritabilitatii, dar si disparitia oboselii si a starilor depresive. Sofranul creste nivelul serotoninei, hormonul responsabil cu starea de bine, astfel incat este un bun remediu pentru “zilele delicate”.

Relaxeaza-te

Concentreaza-te pe activitati care iti reduc starea de tensiune: fa-ti o programare la masaj, iesi in parc si fa o plimbare in aer liber, asculta muzica sau petrece cateva ore la taclale cu prietenele.

Medicamente pe baza de prescriptie medicala

Daca nici una dintre metodele de mai sus nu are efect, te poti orienta spre recomandarile medicale. Multe femei cauta anticonceptionalele potrivite pentru a scapa de migrenele si indispozitia specifice sindromului premenstrual, unele prefera pastilele pe baza de ibuprofen pentru a-si atenua durerile, iar altele incearca variantele care alunga starile depresive. Consulta medicul ginecolog si alege cea mai buna optiune pentru tine.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *