8 alimente care te binedispun

By  | 

Banane

Sunt bogate in carbohidrati sanatosi si contin o proteina numita triptofan, pe care organismul o transforma in serotonina, substanta cunoscuta sub denumirea de hormonul fericirii.

Spanac

Si spanacul stimuleaza producerea serotoninei, in plus, este bogat in acid folic si vitamina B. Daca nu te incanta spanacul crud, poti sa-l gatesti in numeroase feluri, care mai de care mai delicios:

Afine

Cu putine calorii si multa vitamina C, afinele te scapa de stres si anxietate. E bine sa nu-ti lipseasca de la micul dejun (le poti adauga in iaurtul cu cereale) sau sa le consumi ca gustari intre mese.

Fructe de mare

Pe langa faptul ca sunt o delicatesa, au si un continut bogat de vitamina B12, ingredient de baza in tratamentele anti-depresive. Iata cateva idei de retete cu fructe de mare:

Nuci

Nucile sunt bogate in seleniu, oligoelement important pentru sanatatea pielii si a unghiilor, si in acizi grasi Omega 3, care sporesc fluxul sangvin catre creier – ceea ce inseamna ca nucile ne ajuta sa gandim mai bine.

Somon

Ca si nucile, somonul este bogat in acizi grasi Omega 3, deci ajuta la buna functionare a activitatii cerebrale. In plus, este sarac in calorii, foarte sanatos si delicios. Idei de retete delicioase cu somon:

Portocale

Cand nivelul de vitamina C este redus, organismul nu poate produce noradrenalina de care are nevoie pentru a se simti bine pe parcursul unei zile. Nutritionistii ne asigura ca doua pahare de suc proaspat de portocale pe zi sunt suficiente pentru ca organismul sa produca acest hormon, care tine depresia la distanta.

Ciocolata

Pe langa antioxidanti si acizi grasi sanatosi, ciocolata contine anadamina – o substanta chimica ce se gaseste in mod natural in ciocolata si care induce starea de bine.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *