7 trucuri de dieta care ajuta in combaterea cancerului la san

By  | 

1. Consuma grasimi sanatoase

Grasimile sunt de doua tipuri: sanatoase si nesanatoase. Aceste mancaruri care contin grasimi monosaturate si, in special, acizi grasi Omega-3 sunt un aspect important in dieta unei femei.

Studiile au aratat ca femeile care consuma grasimi monosaturate si acizi grasi Omega-3 au prezentat un risc mai scazut de a fi diagnosticate cu cancer la san decat cele consuma grasimi nesanatoase.

Grasimile pe care ar trebui sa le eviti se regusesc in lapte integral, unt, branza si carne rosie. Mai mult, iti recomandam sa eviti uleiuri si grasimi hidrogenate, uleiuri de porumb si sofran.

Mancarurile pe care sa le consumi cu incredere sunt:

  • migdale
  • avocado
  • nuci
  • peste gras (somon, ton, macrou si sardine)
  • seminte de in
  • ulei de masline

2. Fasole, mazare si linte

Leguminoasele, care includ fasolea, mazarea si lintea, sunt extrem de nutritive, sarace in grasimi, bogate in proteine, fibre si antioxidanti. Studiile arata ca femeile care consuma legume de cel putin doua ori pe saptamana au raportat rate mai mici de a dezvolta cancer la san decat cele care nu mananca.

3. Toate culorile curcubeului

Fructele si legumele colorate iti protejeaza celulele de „radicalii liberi” – compusii „vinovati” de cancerul la san – datorita antioxidantilor din componenta lor. Mai mult, acestea sunt si bogate in fibre. Ca urmare, merita sa consumi cat mai mult din aceste alimente (un minimum de 7-9 portii pe zi). Cu cat sunt mai colorate cu atat mai bine:

  • Fructe de padure
  • afine
  • rodii
  • alimente portocalii (cartofi, morcovi, mango, nectarine si caise)
  • rosii
  • struguri rosii
  • legume cu frunze verzi (cum ar fi spanacul)

4. Legume crucifere

Legumele crucifere contin multe vitamine, minerale si antioxidanti. Mai mult, ofera o cantitate mare de fibre care ajuta in combaterea cancerului de colon. Aceste alimente sunt atat de sanatoase incat ar trebui sa consumi cat mai mult din ele. Iata cateva pe care ar trebui sa le incerci:

  • Broccoli
  • Conopida
  • Ridichi
  • Nap
  • Varza de Bruxelles
  • varza

5. Evita mancarea procesata

Cu cat un produs este procesat mai mult, cu atat ii scade valoarea nutritiva pe care o ofera. Mai mult, cercetarile arata ca un consum frecvent de mancare procesata, inclusiv acelea care contin ingrediente artificiale si conservanti au generat un risc ridicat de cancer.

In mod special trebuie sa eviti urmatoarele alimente procesate:

Zahar si indulcitori artificiali: Zaharul prelucrat (cel care nu exista in mod natural – cum ar fi zaharuri de fructe sau produse lactate) nu are valoare nutritiva. In plus, din moment de indulcitorii artificiali continua sa ramana discutiabili cu privire la siguranta pe termen lung, cel mai bine este sa ii eviti si pe acestia.

Carnea procesata: Evita sunca/kaizer, carnatii, carne la micul dejun si la pranz, pepperoni si hot dog.

6. Alcool in moderatie

Desi alcoolul in moderatie poate fi bun pentru tine, daca bei frecvent prea mult poti sa iti cresti sansele de a fi diagnosticata cu cancer la san. Incearca sa te limitezi la 1-2 bauturi pe zi, poate chiar o data la cateva zile.

7. Nu exagera cu pregatirea gratarului

Carnea foarte prajita (sau chiar arsa) sau orice alta mancare foarte prajita creste riscul de a face cancer la san. Cand mancarurile sunt preparate la temperaturi ridicate, anumiti compusi din mancare pot deveni cancerigeni.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *