7 soluții pentru un somn bun

By  | 

Un somn bun înseamnă energie sporită a doua zi, dar și piele mai frumoasă. Noapte bună!

Nu te-ai mai bucurat de un somn bun de multă vreme? Indiferent de motivele pentru care nu te odinești cum trebuie, expertul în somn Nancy H. Rothstein are sfaturi eficiente.

1 Redu aportul de cofeină. Aceasta rămâne în organism, îngreunând somnul. Bea ultima ceașcă de cafea până în ora 14 (și rezumă-te la maxim 3) și vei observa o îmbunătățire a calității somnului tău.

2 Fă mișcare mai devreme. E în regulă să faci exerciții fizice seara – câtă vreme lași un interval de trei ore înainte de culcare, pentru ca organismul tău să aibă răgaz să se odihnească după antrenamente.

3 Ai grijă cu lichidele. Atunci când dormi, vezica poate stoca mai multă urină. Dacă simți nevoia să urinezi noaptea, e posibil să te suprahidratezi; încearcă să nu bei multe lichide cu câteva ore înainte să te culci.

4 Chill – la propriu! Temperatura corpului scade pe măsură ce te lași pradă somnului, deci ai grijă ca temperatura din camera în care dormi să nu depășească 23 de grade Celsius. Căldura nu te lasă să dormi bine.

Foto: Victoria Heath/Unsplash

5 Ia o pauză tehnică. Cu o oră înainte de culcare, întoarce telefonul cu fața în jos sau du-l în altă cameră, pentru a nu mai fi tentată să-l deschizi. Lumina albastră provenită de la telefon, tabletă sau TV, inhibă eliberarea melatoninei* (hormonul care reglează ciclul de somn).

*Melatonina este un hormon natural produs în mod reflex de epifiză, odată cu lăsarea întunericului, al cărei rol este de a induce somnul, asigurând astfel relaxarea organismului, pentru ca acesta să poată susține capacitatea funcțională a organelor și sistemelor, precum și restaurarea energiei. Dar când aceasta nu este suficientă, apar tulburări de somn, iar administrarea de suplimente de melatonină este cea mai eficientă și sigură formă de a reduce timpul necesar pentru a adormi și de a corecta tulburările de somn, fără efecte adverse. Poți alege între capsule sau pelicule mentolate care se topesc pe limbă (precum cele de mai jos, care sunt de un real folos și în călătoriile lungi cu avionul, în caz de „jet lag”).

ESI Melatonin Pura, Pelicule orosolubile, 30 buc

6 Setează ora de trezire. Acele 10 minute de somn în plus pe care le furi setând alarme repetate nu sunt de calitate. Fixează realist ora la care trebuie să te trezești și obișnuiește-te să o respecți.

7 Ascultă povești de adormit adulții. „Calm” (o aplicație pentru meditație) rulează povești de adormit ce durează 30 de minute, citite de o voce blândă. Scopul este să te ajute să treci de la stresul cotidian la o stare de Zen. Preludiul perfect pentru un somn bun!

BONUS: 7 produse pentru un somn de calitate

Un balsam universal. Badger Sleep Balm, 29 lei

O mască de noapte activă. Dr.Jart+ Vital Hydra, 78 lei (exclusiv la Sephora)

Ulei esențial. The Body Shop Lavender Fragrance oil, 26 lei

Un duș senzorial. Somerset Luxury Shower Oil, 51 lei (de la Marionnaud)

O baie aromată. Treets Relaxing Bath Tea, 29 lei, la Marionnaud

Un spray pentru somn. This Works Sleep Plus, 100 lei (numai la Sephora)

Un supliment alimentar. ESI Melatonin Pura 5mg, 60 tablete, 29 lei

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *