7 secrete pentru un somn bun

By  | 

Un somn bun inseamna energie sporita a doua zi, dar si piele mai frumoasa. Noapte bună!

Nu te-ai mai bucura de un somn bun de multă vreme? Indiferent ce problemă ai avea, expertul în somn Nancy H. Rothstein are sfaturi eficiente.

1 Redu aportul de cofeină. Aceasta rămâne în organism, îngreunând somnul. Bea ultima ceașcă de cafea până în ora 14 și vei observa o îmbunătățire.

2 Fă mișcare mai devreme. E în regulă să faci exerciții fizice seara – câtă vreme lași un interval de trei ore pentru ca organismul tău să se odihnească după antrenamente.

3 Ai grijă cu lichidele. Atunci când dormi, vezica poate stoca mai multă urină. Dacă simți nevoia să urinezi noaptea, e posibil să te suprahidratezi; încearcă să nu bei multe lichide cu câteva ore înainte să te culci.

4 Ia o pauză tehnică. Lumina albastră provenită de la telefon, tabletă sau TV, inhibă eliberarea melatoninei (hormonul care reglează ciclul de somn). Cu o oră înainte de culcare, întoarce telefonul cu fața în jos sau du-l în altă cameră, pentru a nu mai fi tentată să-l deschizi.

5 Chill – la propriu! Temperatura corpului scade pe măsură ce te lași pradă somnului, deci ai grijă ca temperatura din camera în care dormi să nu depășească 23 de grade Celsius. Căldura nu te lasă să dormi bine.

6 Setează ora de trezire. Acele 10 minute de somn în plus pe care le furi setând alarme repetate nu sunt de calitate. Fixează realist ora la care trebuie să te trezești și obișnuiește-te să o respecți.

7 Ascultă povești de adormit adulții. „Calm” (o aplicație pentru meditație) rulează povești de adormit ce durează 30 de minute, citite de o voce blândă. Scopul este să te ajute să treci de la stresul cotidian la o stare de Zen. Preludiul perfect pentru un somn bun!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *