7 modalitati sanatoase de a folosi semintele de chia

By  | 

Semințele de chia sunt, în ultima vreme, vedetele alimentației sănătoase.

Și pentru că pe noi ne interesează hrana sănătoasă, am decis să împartașim cu voi beneficile și modalitațile de a consuma aceste semințe.

Budinca

Poate te gândești, cum pot prepara o budincă din niște semințe? Ei bine, este foarte ușor. Semințele de chia absorb foarte mult lichidele, de aceea, dacă le pui în apă sau lapte vor căpăta o textură gelatinoasă. Mai multe informații despre cum să pregătești budinca găsești aici: Calmeaza-ti pofta de dulce cu budinca de chia .

Topping

Folosește-le ca topping și adaugă semințele de chia peste iaurt sau terciul de ovăz. O singură lingură de semințe conține 5 grame de fibre, 3 grame de proteine, magneziu, fier, calciu, potasiu, Omega-3 și are doare 60 de calorii.

Gustări

Amestecă-le în aluatul brioșelor, biscuiților sau clătitelor. Au un gust neutru, așadar sunt perfecte oricare ar fi rețeta pe care o prepari.

Pâine

Pregătește acasă pâinea și adaugă în aluat, pe lângă semințele de chia, susan, semințe de floarea soarelui și semințe de in. Astfel vei avea un produs gustos, crocant și plin de substanțe nutritive.

Cui ii este frica de gluten!?

Carne, pește și legume

Atunci când pregătești la cuptor legume, pește sau carne presară o lingură de semințe pentru ca preparatul tau să fie mai crocant.

Condimente care te ajuta sa slabesti

Ritual de frumusețe

Ce poate fi mai frumos decât să știi ca un aliment plin de substanțe nutritive poate fi folosit și în ritualurile tale de frumusețe. Cel mai bun exemplu este exfoliantul. Iată cum îl poți prepara! Ai nevoie de 1/4 de cană de ulei de cocos, o lingurița de suc proapspăt de lămâie și o lingură de semințe de chia. Amestecă toate ingredientele și pune-le într-un recipient. Aplică scrubul folosind mișcări circulare.

Smoothie energizant

Pentru a-ți îmbunatăți energia îți prpunem un smoothie delicios. Ai nevoie de 1/2 cană de cireșe congelate fară sâmburi, 1/2 cană de suc proaspăt de portocale, 2linguri de semințe de chia, 1/2 linguriță de sare și 1/3 cană cu miere. Amestecă în primă fază în blender sucul de portocale și cireșele. adaugă semințele de chia și pornește blender-ul abia după 5 minute. La final amestecă și mierea împreună cu celelalte ingrediente. Voila!

Text: Teodora Dragusin


Comments

comments