7 alimente pe care ar trebui sa le consumi zilnic

By  | 

4. Iaurt

Excelent pentru digestie, iaurtul intareste sistemul imunitar si ajuta organismul in lupta impotriva cancerului.

Cauta iaurturile naturale, fara indulcitori, coloranti sau arome de gust, si verifica pe eticheta sa vezi daca au culturi active de bacterii – acestea fac ca absorbtia de vitamine si minerale sa fie mai eficienta.

Retete recomandate:

5. Fasole

Fasolea este saraca in calorii, dar bogata in fibre, acid folic si potasiu. Mentine sistemul digestiv sanatos si contribuie la prevenirea cancerului si a diabetului.

Retete recomandate:

6. Nuci cu coaja dura

In aceasta categorie intra nucile, alunele, fisticul si migdalele. Toate sunt bogate in fibre, proteine si antioxidanti, plus grasimi nesaturate, care mentin inima sanatoasa. Poti sa le consumi ca atare, cate un pumn pe zi (crude, neprajite si nesarate, altfel isi pierd valorile nutritive), sa le folosesti in salate sau sa le presari peste cerealele cu iaurt.

Retete recomandate:

7. Seminte complete

Orezul brun, ovazul integral si quinoa au un continut ridicat de fibre si sunt benefice pentru sistemul digestiv. Quinoa are proteine mai bune decat carnea si reduce nivelul grasimilor din sange. Se gaseste in magazinele bio, se prepara asemenea orezului si poate fi folosita in salate, pilafuri, tocanite si supe.

Retete recomandate:

Organismul isi extrage energia si nutrientii din alimentele pe care le consumi, de aceea este foarte important ca meniul tau zilnic sa fie variat si echilibrat.

Exista alimente, mai ales legume si fructe, pe care e bine sa le mananci zilnic ca sa te mentii sanatoasa.

Consuma-le crude sau gatite, singure sau combinate in salate, ori servite pe post de gustari cand ti se face foame intre mesele principale.

1. Rosii

Stii deja ca rosiile sunt pline de vitamine (A, C si K) si de licopen, un antioxidant care contribuie la protejarea celulelor impotriva diferitelor tipuri de cancer. Trebuie sa mai stii ca rosiile gatite asigura mai multa protectie impotriva cancerului decat cele crude.

 

2. Morcovi

Pentru ca au un continut ridicat de betacaroten, morcovii au fost dintotdeauna "promovati" ca hrana pentru ochi.

Si pe buna dreptate: odata ajuns in organism, betacarotenul este transformat in vitamina A, care este apoi absorbita de retina. Aceasta vitamina imbunatateste vederea si ajuta la prevenirea problemelor oculare. In plus, morcovii sunt si ei un aliat important impotriva cancerului.

Retete recomandate:

 

3. Legume cu frunze verzi

Sunt super-legumele pe care ni le ofera natura: broccoli, spanac, varza, praz, laptuci, urzici etc. Au putine calorii, deci nu ingrasa, si sunt foarte sanatoase, deoarece contin multe vitamine si minerale care te protejeaza de cancer si boli ale inimii. In plus, previn si vindeca diabetul.

Retete recomandate:


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *