7 alimente interzise inainte de culcare

By  | 

Tuturor ni se întâmplă să ni se facă foame chiar înainte de culcare şi să trebuiască să îmbucăm ceva pentru a putea rezista până la micul dejun. Sau uneori cedăm poftelor şi ne răsfăţăm cu ce simţim nevoia să mâncăm, chiar dacă am luat deja cina şi se apropie ora de culcare. E drept că o mică gustare nocturnă nu te bagă-n spital, dar trebuie să te fereşti să consumi aceste alimente înainte să te bagi în pat, deoarece nu îţi vor ajuta nici somnul, nici sănătatea!

Legume

Ni se tot repetă că e sănătos să mâncăm cât mai multe legume, deoarece sunt pline de nutrienţi de care organismul are nevoie pentru a funcţiona la parametri optimi. Nimic mai adevărat! Dar ce nu trebuie să uităm este că şi legumele au nevoie de timp pentru a se digera, mai cu seama că sunt pline de fibre care se mişcă incredibil de greu prin sistemul digestiv. Consumând legume înainte de culcare nu faci decât să îţi îngreunezi digestia, ceea ce fie te va împiedica să adormi, fie să te bucuri de un somn relaxant (din moment ce organismul va fi ocupat să digere în loc să se odihnească aşa cum trebuie).

Fructe dulci

Şi fructele trebuie consumate zilnic, dar nu înainte de culcare! Majoritatea conţin zahăr sub formă de fructoză sau sorbitol, care fermentează în intestine şi provoacă gaze în exces, balonare, crampe etc. Dacă ţii neapărat să mănânci un fruct, consumă o porţie mică şi în niciun caz fructe dulci precum mere, pere, piersici, prune, smochine, curmale. Bananele, în schimb, sunt chiar indicate înainte de culcare deoarece conţin magneziu, care induce starea de somnolenţă, şi triptofan, o substanţă pe care corpul o sintetizează în melatonină şi serotonină, care de asemenea creează somnolenţă.

Paste

Sunt o alegere excelentă pentru prânz, deoarece sunt săţioase şi îţi dau energie, dar dacă mănânci paste seara târziu mai mult ca sigur că o să pui ceva pe tine. Pastele conţin carbohidraţi care se transformă în grăsimi destul de repede, iar grăsimile se vor depune dacă organismul intră în stare de repaos şi nu poate să le „ardă”.

Cereale

Există un motiv întemeiat pentru care cerealele sunt recomandate la micul dejun: ele îţi „trezesc” organismul, dându-i de lucru şi ţinându-l ocupat cu digerarea cantităţii mari de zahăr şi carbohidraţi cu care cerealele vin la pachet. Dacă mănânci cereale înainte de culcare, corpul tău va fi ocupat să le digere în loc să intre în starea de somn.

Carne

Carnea roşie, de pui sau de porc îngreunează digestia şi perturbă somnul din cauza conţinutului ridicat de proteine. Când dormi, sistemul digestiv funcţionează la 50% din capacitate, iar dacă proteinele sunt cele care pe care trebuie să le digere, digestia devine şi mai înceată. În loc să se concentreze pe somn, organismul se va focusa pe „prelucrarea” cărnii. Dacă ţi se face poftă de carne la ore târzii, limitează-te la o porţie mică de carne slabă de curcan sau peşte. Tonul şi codul sunt chiar indicaţi înainte de culcare, deoarece conţin triptofan.

Ciocolata

Toată lumea ştie că nu se bea cafea înainte de culcare, dar mulţi uită faptul că şi ciocolata conţine cofeină (mai ales cea neagră). Cofeina e ultimul lucru de care ai nevoie înainte să te culci – fiind un stimulent nervos central, „trezeşte” corpul, îţi dă energie şi alungă oboseala şi somnolenţa. De asemenea, ciocolata conţine teobromină, un alt stimulent ce acelereaza ritmul inimii şi declanşează starea de vigilenţă.

Alcool

Un păhărel de vin înainte de culcare poate părea o idee bună, dar în realitate nu te va ajuta să dormi mai bine. Deşi iniţial induce o stare se somnolenţă şi te va adormi, alcoolul ţine organismul alert, împiedicându-l să intre în fazele profunde ale somnului. Renunţă aşadar la alcool cu cel puţin două ore înainte de culcare, dacă nu vrei să dormi agitată toată noaptea.


Comments

comments