7 alimente aparent sanatoase

By  | 

1. Sushi

Are peste, are orez si alge, deci ar trebui sa fie perfect pentru sanatate. Dar daca il cumperi de la supermarket, nu prea e…

Ca sa nu se strice repede, producatorii adauga conservanti, iar pentru a-i da un gust mai bun, adauga zahar si o gramada de sare.

Apropo, daca te duci la restaurantul de sushi si esti la dieta, spune-i chelnerului sa nu-ti puna zahar si sare.

2. Uleiul de masline

Informeaza-te inainte sa cumperi ulei de masline. Cel extra-virgin este foarte bun pentru hidratarea pielii sau in salate, dar nu pentru gatit.

Foloseste-l pe cel rafinat la prepararea mancarurilor. Cel extra-virgin, dar si cel virgin, scot fum la gatire (fum care e toxic daca il inhalezi) si modifica proprietatile nutritive ale alimentelor preparate termic.

Cele mai importante tipuri de ulei de masline sunt:

  • uleiul extra-virgin – produs printr-o singura presare, are cel mai bun gust si e perfect pentru salate, dar si pentru tratamente cosmetice “home made”.
  • uleiul virgin – provine din a doua presa si e la fel de bun ca cel extra-virgin la preparate care nu presupun procedee termice.
  • uleiul rafinat – pentru obtinerea acestui ulei se folosesc, in afara presei, si substante chimice. Este uleiul ideal pentru prajire, rumenire si orice alta modalitate de preparare a alimentelor cu ajutorul caldurii.

3. Lactatele de vaca

In copilarie, mama si bunica ne indemnau ca in fiecare dimineata sa mancam branza, iaurt si sa bem neaparat o cana de lapte de vaca.

Noile cercetari contrazic parerile din batrani si ne spun sa optam pentru lactatele provenite de la oi sau capre, pentru ca este mult mai putin probabil sa facem o alergie de la ele.

Da, produsele lactate de vaca determina majoritatea cazurilor de intoleranta la lactoza si multe alergii.

4. Soia

Stiai ca soia contine estrogeni, hormoni feminini? Problema e ca, in multe cazuri, soia poate “hrani” celulele canceroase sau poate produce hipotiroidie, cancer tiroidian, infertilitate, o dezvoltare prea rapida a fetitelor sau o dezvoltare intarziata in cazul baietilor. Asa ca, data viitoare cand mai esti tentata sa mananci o bucatica de tofu, intreaba-ti mai intai medicul.

5. Fructe proaspete si uscate

Daca mananci fructe seara, acestea vor fermenta, nu te vor lasa sa dormi si te vor balona. De asemenea, trebuie mancate la doua ore dupa mesele principale, pentru ca intra in reactie cu alimentele si de aici rezulta balonare si dureri de stomac.

Cat despre fructele uscate, daca tii dieta, trebuie sa le mananci cu mari precautii pentru ca ingrasa, si nu putin. Propriu-zis, prin procesul de uscare, zaharoza sufera transformari, marind cu mult aportul caloric al fructului.

6. Ciresele

Din coditele lor uscate se face unul dintre cele mai diuretice si detoxifiante ceaiuri, iar fructele sunt atat de bune, ca nu te poti abtine sa nu mananci un kilogram odata. Dar asta nu inseamna ca nu exista repercusiuni.

Ciresele, mai ales cele pietroase si suculente, sunt de evitat de catre diabetici si femeile care vor sa-si mentina silueta. Ele pot avea si 1.500 de calorii/ kg! Asta inseamna ca nu mai poti manca mai nimic altceva in acea zi.

7. Cerealele si batoanele cu cereale

Ti-e foame, esti la dieta si nu ai nimic de mancare prin preajma? Mananci un baton cu cereale si nu ai remuscari, pentru ca are fibre, fructe si tot ce-i mai trebuie corpului ca sa se mentina sanatos. Dar lucrurile nu stau asa.

Multe dintre cerealele din supermarketuri, fie ca sunt batoane sau fulgi cu fructe si nuci sunt pline de zahar si conservanti si nu-i ofera organismului “combustibil”.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *