6 lucruri care dauneaza somnului tau

By  | 

Salteaua

Centrul pentru Somn din Edinburgh, Scotia, a descoperit ca saltelele de ultima generatie iti asigura pana la 42 de minute de somn in plus pe noapte.

Veli Solyali, expert in problemele somnului si chiropractician, recomanda sa testezi o saltea cel putin 5 minute. "Intinde-te pe ea si, daca esti cu partenerul, roaga-l sa faca la fel“, spune el.

Urmareste sa fie confortabila – n-ar trebui sa o resimti prea rigida sau prea moale.

"Indiferent pe care o alegi in final, ai grija s-o schimbi dupa 10 ani, pentru ca structura de rezistenta se slabeste in timp, chiar daca garantia ei o recomanda la 15.”  Iar pernele inlocuieste-le dupa 2-3 ani.

Nivelul scazut al concentratiei zaharului in sange

Stii deja ca cina trebuie luata cu cel putin 2 ore inainte de culcare, pentru a preveni indigestiile nocturne, insa daca te bagi in pat nemancata e posibil sa nu adormi.

"Lipsa alimentatiei duce la hipoglicemie, drept urmare organismul se simte «dator» sa elibereze adrenalina – substanta care te agita“, explica dr. John Briffa. Mananca iaurt si nuci inainte de culcare, deoarece ambele contin triptofan, precursorul serotoninei, care este un antidepresiv natural.

Asternuturi care nu se calca

Ai lenjerii de pat creponate? "Materialele care nu necesita calcare e posibil sa fi fost tratate cu un material compozit pe baza de rasina formaldehida, care poate cauza insomnie“, avertizeaza Adam Lowry, cercetator stiintific specializat pe ecologie.

Standardele impuse la nivel international sunt drastice cand vine vorba de tratarea materialelor textile cu formaldehida, insa importurile de asternuturi foarte ieftine din China exista totusi. Tu orienteaza-te mai bine spre lenjerii de pat bio. Viziteaza www.casabio.ro si alege-ti setul favorit, din bumbac organic.

Perdelele

Lumina aprinsa in dormitor si cea naturala filtrata prin ferestre iti perturbeaza somnul, avertizeaza prof. Colin Espie, director al University of Glasgow Sleep Centre.

"Creierul tau reactioneaza la intuneric (lipsa luminii solare forteaza glanda pineala sa produca melatonina, hormonul care induce somnul), deci camera unde dormi are nevoie sa fie cat mai intunecata posibil, atunci cand stingi lustra sau veioza.“

Investeste in perdele groase sau in jaluzele care mascheaza complet lumina exterioara.

Plasma din dormitor 

Stai cu ochii in televizor inainte de culcare? Acesta este un inamic serios al somnului, sunt de parere cercetatorii de la University of Pennsylvania School of Medicine. De ce?

Ecranele televizoarelor emit o lumina alb-albastruie care inhiba productia de melatonina – hormon cu rol important in "reglarea“ ceasului biologic si in inducerea somnului.

Mai mult, expertii de la University of California Sleep Disorders Center au descoperit ca si smart phone-urile si tabletele electronice emit o lumina similara, deci incearca sa nu mai folosesti gadget-uri in camera in care dormi.

Si acelasi lucru este valabil si pentru ceas: "Ceasurile iti creeaza tensiune, pentru ca de cate ori de trezesti in timpul noptii verifici ce ora e, asa ca indeparteaza-le din raza ta vizuala.“

Praful de sub pat

Nu uita sa aspiri sub mobila din dormitor! Ghemotoacele de praf sunt practic un depozit de substante care iti afecteaza respiratia si produc insomnie.

"In rotocoalele acelea se amesteca ftalati (produse chimice folosite la fabricarea materialelor plastice), alchilfenoli (substante care se regasesc in textile, cosmetice), substante ignifuge sau diverse pesticide“, spune Lowry.

"Aceste reziduuri provenite din produsele de intretinere domestica, obiectele din PVC, pot da, in timp, boli respiratorii.“

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *