6 bauturi care te ingrasa

By  | 

Cunosti sentimentul acela de frustrare care se naste cand te urci pe cantar, cu mari sperante de a vedea o cifra cu mult mai mica afisata pe micutul ecran LCD (ca doar nu ai facut foamea degeaba) si, cand colo, observi ca ai nu ai dat jos decat cateva sute de grame? Care-i raspunsul?

Ai grija ce bei! Si nu ma refer la alcool. “Multe fete controleaza obsesiv ceea ce mananca, dar nu realizeaza ca, de fapt, si sucurile contin mult zahar”, explica dieteticiana Alex McClelland. “Majoritatea sucurilor si smoothie-urilor sunt doar aparent sanatoase, cand, de fapt, un pahar mare de suc de fructe poate contine chiar si 14 lingurite de zahar.

Bauturi carbogazoase

O sticla de ceai verde (387 kj) = 2 frigarui de pui (410 kj)

Un pahar de bere fara alcool (430 kj) = un ursulet mic de ciocolata cu caramel (420 kj)

Mai bine bei…

O cutie de Cola Zero (4 kj)
Cola Zero nu are nici o valoare nutritiva, dar macar nu are zahar. Ideal ar fi sa bei un ceai cu sirop de agave.

Lapte de soia cu arome

Soia cu vanilie (393 kj) = jumatate de lipie si o lingura cu varf de guacamole (383 kj)

Mai bine bei…

Lapte de soia neindulcit (273 kj)
Asa elimini aportul caloric si beneficiezi doar de savoarea si efectele plantei de soia. Daca totusi preferi bauturile dulci, adauga sirop de agave sau miere si fructe pasate.

Bauturi energizante

O sticla de apa minerala cu gust de lime (546 kj) = o portie de mousse de ciocolata (529 kj)

O sticla de bautura energizanta (489 kj) = 2 felii de rulada de pui la cuptor (460 kj)

Mai bine bei…

Apa minerala cu lamaie sau lime stors (0 kj)
Apa cu arome sau bauturile energizante sunt, majoritatea cel putin, sucuri cu mult zahar si ceva vitamine sau nutrienti. Din pacate, efectele benefice ale vitaminelor palesc in fata cantitatii impresionante de calorii. Daca nu-ti place gustul apei, adauga fructe stoarse ca lamaie, portocala si ceva menta, care sa te racoreasca.

Suc natural la cutie

Un pahar de suc la cutie (400 kj)= o jumatate de gogoasa cu scortisoara (415 kj)

Mai bine bei…

Un pahar mic cu suc de portocale de la storcator (280 kj)
Daca vrei sa bei suc stors de tine, toarna-l mai intai intr-o cana. In cazul in care e mai mult de jumatate de cana, portia e prea mare. Dar cea mai buna optiune e sa mananci jumatate dintr-un fruct sau sa bei un pahar de apa.

Cafea

O caffe latte low fat (544 kj) = 13 Pringles sour cream & onion (553 kj)

Un cappuccino mare (502 kj) = 8 masline si o bucatica de branza feta (560 kj)

Mai bine bei…

O cafea lunga neagra (9 kj)
Cafeaua neagra, fara zahar, este cea mai indicata pentru ca are cele mai putine calorii. Dar asta nu inseamna ca nu poti bea o cafea cu lapte degresat o data pe zi, dar renunta la zahar.

Alcool

O sticla de Corona (584 kj) = o briosa cu unt (580 kj)

Votca tonica (522 kj) = o felie de paine integrala unsa cu avocado (500 kj)

Jumatate de pahar de vin (395 kj) = o felie de paine cu usturoi (341 kj)

Mai bine bei…

Un pahar mic de sauvignon blanc (315 kj)
Cea mai buna solutie ar fi vinul – are putine calorii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa scapi fraiele si sa termini sticla cot la cot cu prietena ta. Rezuma-te la doua pahare.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *