6 alimente de vară care te balonează

By  | 

COSMO a discutat cu doctorul Ayesha Akbar, care ne-a spus ce alimente „de vară” ar trebui să evităm, pentru a nu ne confrunta cu balonarea.

6 alimente de vară care te balonează:

Pepenele roșu

Acest fructe te balonează din cauza fructozei. Două alternative pe care le poți încerca sunt bananele și grapefruit.

Merele

Același motiv ca la pepeni: conținutul mare de fructoză. Din fericire, te poți bucura de gustul lor dacă le folosești în diferite prăjituri. Le poți înlocui cu banane, grapefruit sau fructe de pădure.

Citește și: Cum scapi de senzația de balonare 

Ustoroiul

Usturoiul conține FODMAP (Fermantable, Oligo-, Di-, Mono- saccharides And Polyols), adică unele zaharuri și fibre care nu sunt digerate și absorbite complet la nivelul tractului gastrointestinal. Este destul de simplu să eviți balonarea cauzată de usturoi: nu îl mânca crud, ci gătit, în diferite mâncăruri.

Fasolea

Nicio surpriză aici, dar nu puteam să nu menționăm fasolea. Balonarea este de această dată cauzată de anumite zaharuri. Nu trebuie să renunți de tot la fasole, ci poți doar reduce consumul ei. Fasolea neagră este mai ușor de digerat.

Orezul

Dacă ești sensibilă la gluten, ar trebui să eviți orezul, pentru a nu te balona. Îl poți înlocui cu orez brun, quinoa sau hrișcă.

Broccoli

Broccoli face parte din familia legumelor crucifere, ceea ce înseamnă că poate provoca balonare pentru unele persoane. Poți înlocui cu cartofi dulci, salată verde sau spanac.

Citește și: Ce alimente trebuie să eviți pe stomacul gol 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *