5 trucuri simple pentru a scapa de balonare

By  | 

Balonarea poate apărea din mai multe motive, dar principala sa cauză este descompunerea alimentelor consumate. Anumite medicamente, constipaţia, schimbările hormonale ce au loc înainte de menstruaţie, mâncatul în grabă, fumatul sau anumite condiţii medicale produc acelaşi efect neplăcut asupra organismului.

Deşi este un lucru normal şi oricine poate trece prin asta, nu este tocmai distractiv când ne confruntăm cu balonarea. Nu numai că abdomenul nostru creşte în volum, dar flatulenţa şi râgâiala nu sunt deloc lady-like, iar durerea abdominală este inconfortabilă. 

Alimente care te baloneaza

Din fericire, poţi folosi câteva trucuri pentru a alunga această tulburare intestinală! Iată 5 dintre cele mai cunoscute:

Încearcă să bei o cană de apă caldă cu lămâie sau un ceai verde cu lămâie dimineaţa. Aceste licori îţi vor „trezi” sistemul digestiv şi te vor ajuta în lupta cu balonarea. 

Apoi, evită să mănânci lactate la micul dejun. Aceste alimente produc mai multe gaze şi cu siguranţă nu vrei să îţi începi ziua balonată.

Bea mai multă apă! Probabil te-ai săturat de câte ori ai auzit acest sfat, dar apa chiar are efecte foarte benefice asupra organismului, iar prin simpla sa consumare poţi scăpa de multe probleme. În acest caz, apa te va ajuta să scoţi toxinele şi sarea din organism, două dintre lucrurile care pot provoca apariţia balonării. 

Remedii naturale pentru indigestie

După-masa, ia o gustare plină de fibre. Acestea te vor sătura, te vor ajuta să te simţi plină de energie şi te vor scăpa de balonare. Încearcă avocado, pere, seminţe de chia sau zmeură.

Nu în ultimul rând, redu consumul de băuturi alcoolice. Nu numai că acestea conţin multe calorii (mai multe decât ai crede!), dar te şi balonează. Nici apa minerală sau sucurile carbogazoase nu sunt recomandate.

Aruncă un ochi şi peste articolul nostru despre alimente care te balonează, vei găsi informaţii utile acolo! 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *