5 trucuri pentru un somn odihnitor

By  | 

Ai probleme cu somnul, simți că niciodată nu te odihnești destul? COSMO ți-a pregătit 5 trucuri care te vor ajuta!

Un somn odihnitor este foarte important pentru sănătatea noastră și pentru starea de bine, deci atunci când o persoană nu reușește să doarmă bine problema trebuie remediată cât mai rapid. Dacă și tu treci prin asta, încearcă următoarele cinci trucuri și vei observa cum calitatea somnului se va îmbunătăți în cel mai scurt timp!

Ce să mănânci pentru un somn odihnitor

Păstrează un program regulat de somn

Încearcă pe cât posibil să te trezești și să te culci la (aproximativ) aceeași oră în fiecare zi. În acest fel, îți obișnuiești organismul și te vei trezi mereu mai energizată și gata pentru o nouă zi. Păstrează acest program și în weekend, chiar dacă nu ai nimic de făcut toată ziua: poți lenevi, te poți uita la filme, poți face curat prin casă, poți face puțin sport… Nu îți da peste cap programul!

Fă-ți o rutină înainte de culcare

Evită să stai la calculator până-și pică ochii-n gură de somn și creează o mică rutină care te va ajuta să dormi mai bine. De exemplu, pe multe persoane le ajută să facă un duș, apoi să bea un ceai relaxant sau un pahar de lapte cald cu miere în timp ce citesc. Încearcă ca în acest timp să îți păstrezi mintea limpede, uită de toate problemele de peste zi! De asemenea, acesta e un moment bun să te gândești la toate lucrurile bune din viața ta, pentru a adormi cu zâmbetul pe buze.

De ce ai insomnii?

Calmează-te!

Una dintre cauzele pentru care nu putem dormi bine este că suntem prea stresate. Încearcă să nu te mai simți mereu copleșită de task-urile pentru job sau de cât de mult ai de învățat pentru facultate, învață să meditezi, încearcă pe toată durata zilei să te calmezi, iar seara vei reuși să adormi mult mai repede.

Fă mai mult sport

Sportul are numeroase beneficii pentru sănătate, iar unul dintre ele este că te poate ajuta să dormi mai bine. Bineînțeles, nu ne referim aici la două ore te exerciții înainte de culcare pentru a cădea în pat istovită, ci la sport la modul general. Încearcă să te plimbi cu rolele, să ieși cu bicicleta în parc, să sari coarda în sufragerie, să înoți după muncă.

Puiul de somn sporește memoria și capacitatea de învățare

Bea ceaiuri pentru un somn liniștit

Am menționat puțin mai sus ceaiurile relaxante. Încearcă-le pe acestea și află care ți se potrivește cel mai bine: ceaiul de mușețel, ceaiul de mentă, ceaiul de floarea pasiunii, ceaiul de tei, ceaiul de valeriană, ceaiul de tei.


Comments

comments