5 superalimente verzi pe care trebuie sa le mananci mai des

By  | 

Diferite studii au arătat că doar 33% dintre adulţi consumă porţia zilnică recomandată de fructe şi mai puţin de 30% porţia zilnică de legume. Nutriţioniştii şi medicii au stabilit această porţie în funcţie de sex, vârstă sau cât de activi suntem, însă în general ar trebui să consumăm în jur de 800 de grame pe zi (400 g fructe şi 400 g legume). 

Nu ştii cum să incluzi mai multe fructe şi legume în alimentaţia ta? Începe prin a consuma aceste 5 superalimente verzi care au numeroase beneficii pentru sănătate.

5 fructe si legume pentru imunitate

Mere verzi. Se spune că un măr pe zi ţine doctorul departe şi pe bună dreptate – aceste fructe minune aduc beneficii senzaţionale.  Bogate în vitaminele A, B şi C, merele verzi reuşesc să îţi menţină pielea sănătoasă, strălucitoare şi elastică, ajută la combaterea acneei şi te pot scăpa şi de cearcăne. Sunt bune şi pentru un păr sănătos, vindecând chiar şi mătreaţa. De asemenea, ajută la prevenirea diabetului şi a cancerului, întăresc oasele, susţin buna funcţionare a sistemului digestiv şi te ajută să slăbeşti. În plus, sunt ieftine, le găseşti la orice piaţă şi sunt foarte gustoase.

Avocado. Nutriţioniştii recomandă consumul de avocado în special persoanelor care urmează o dietă săracă în proteine (de exemplu, vegetarienii şi veganii), pe lângă tofu, ciuperci, cereale, fasole, năut sau nuci. Acest fruct ajută la prevenirea cancerului, reduce riscul de accident vascular cerebral, îmbunătăţeşte vederea, accelerează metabolismul, reglează tensiunea, echilibrează funcţiile sistemului nervos şi întârzie procesul de îmbătrânire.

Fructe si legume pentru piele cu aspect sanatos

Spanac. Bogat în vitaminele A, C şi K, fier, calciu, acid folic şi fibre, acest superaliment verde ajută la îmbunătăţirea vederii, la prevenirea cancerului şi a bolilor cardiovasculare, ajută la tratarea ridurilor şi a acneei, previne constipaţia, echilibrează zahărul din sânge şi are rol antiinflamator. Profită de faptrul că e primăvară şi îl găseşti în toate pieţele la un preţ foarte mic!

Cactusul nopal. Bogat în vitaminele A, B1, B2, B3, C şi K, fibre, calciu, potasiu, fier şi mangan, nopalul accelerează vindecarea rănilor, echilibrează nivelul glicemiei, ajută la tratarea astmului, diminuează celulita şi retenţia de apă, reduce absorţia de insulină şi reglează tensiunea.

Varza de Bruxelles. Bogată în antioxidanţi, varza de Bruxelles scade riscul cancerului la plămâni (cu 30% în cazul nefumătorilor şi cu până la 69% în cazul fumătorilor), arată un studiu realizat în Singapore. De asemenea, protejează şi împotriva cancerului de vezică urinară. De asemenea, îmbunătăţeşte funcţionarea sistemului imunitar şi te ajută să ai o piele mai sănătoasă.

Totul despre fructele si legumele modificate genetic

Ce spui, vei începe şi tu să consumi mai des aceste superalimente verzi?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *