5 semne că suferi de insomnie

By  | 

Insomnia poate apărea din zeci de cauze și peste 50% din populație este afectată de aceasta. Iată 5 semne că și tu suferi de insomnie.

Te chinui să adormi, deși ești obosită

Aproape oricine are nopți în care adoarme greu, dar cei care suferă de insomnie nu pot adormi oricât de epuizați se simt. Ți se întâmplă să stai cu orele întinsă în pat, așteptând să adormi? Notează cât de des se întâmplă asta. Dacă întâlnești problema în mai mult de 50% dintre nopți, ar trebui să faci o vizită medicului.

Te trezești în timpul nopții

Problema nu este doar să adormi, ci și să dormi până dimineață. Ți se întâmplă să te scoli des în timpul nopții și să nu mai poți adormi la loc? Sau te trezești mult prea devreme și nu reușești să mai adormi până sună alarma? Atenție, vorbim de trezit fără vreo cauză, cum ar fi că ai nevoie la toaletă sau face cineva gălăgie; atunci când te trezești fără niciun motiv, e posibil să ai o problemă.

Citește și: 5 remedii pentru insomnie: chiar funcționează? 

Nu te simți niciodată odihnită

După un somn odihnitor ar trebui să te trezești plină de energie, cu o stare de bine. Calitatea somnului este la fel de importantă precum cantitatea!

Ai o stare de spirit proastă

Insomnia poate duce la depresie sau anxietate sau poate fi cauzată de evenimente stresante, cum ar fi o perioadă dificilă la job sau certuri cu persoanele apropiate. Avem, astfel, un cerc vicios. Lipsa somnului poate duce la sentimente de tristețe și nervozitate și te poți simți epuizată mental.

Lipsa somnului îți afectează viața de zi cu zi

Insomnia îți poate afecta cariera, relațiile cu cei din jur, sănătatea. Nu te poți bucura de ieșirile în oraș, de serile romantice cu partenerul și nici de hobby-urile tale.

Citește și: Cum să ai un somn mai liniștit în mod natural 

Iată și câteva semne că NU suferi de insomnie:

Problema nu durează mult

Multe persoane se plâng de insomnie dacă le e greu să adoarmă repede o zi pe lună. Deși este frustrant, e ceva normal, deci nu-ți fae griji!

Consumi multă cofeină

Cum crezi că vei putea dormi noaptea dacă ziua torni cafea, ceaiuri negre sau verzi ori energizante în tine? Fă tot posibilul să nu mai consumi cofeină după ora 15:00.

Ai o alimentație nepotrivită

Există multe alimente (care în rest sunt foarte sănătoase), pe care nu ar trebui să le eviți seara. Citește acest articol pentru mai multe detalii.

Tragi un pui de somn în mijlocul zilei

Un pui de somn din când în când nu îți face rău, dar nu face din asta un obicei!

Folosești telefonul înainte de culcare

Nu doar că îți distragi singură atenție, dar lumina telefonului îți face rău. Acest lucru e valabil și în cazul televizorului, deci închide-l înainte să mergi la culcare.

 
*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Eleanor Jones)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *