5 semne că ai un deficit de vitamine

By  | 

Vitaminele sunt necesare pentru o sănătate de fier și o stare de bine, iar lipsa lor se poate vedea, uneori, cu ochiul liber.

Multe dintre problemele pielii sau ale părului sunt cauzate de stres sau alimentație nepotrivită. Îngrijirea acestora nu trebuie să vină doar din exterior (exfoliere, hidratare, măști etc), ci și din interior, iar vitaminele îți afectează frumusețea mai mult decât crezi.

Citește și: Semințe chia – remedii și beneficii 

5 semne că ai un deficit de vitamine

Ești prea palidă. Tenul poate fi deschis la culoare sau poate fi palid – sunt lucruri diferite! Dacă ai observat că în ultimul timp ești mai palidă decât de obicei, e posibil să ai un deficit de vitamina B12. Printre alimentele bogate în această vitamină se numără ficatul de vită fiert, ficatul de oaie, rinichii de vită, heringul afumat, inima de vită, tonul fiert și somonul. Dacă ești vegetariană sau vegană, consumă polen crud, borș, socată, kefir, ciuperci și arge marine.

Citește și: Vitamine și suplimente foarte importante pentru sănătate 

Ai buzele palide. Este posibil să ai un deficit de fier. Printre alimentele bogate în fier se numără orezul brun, pâinea integrală din grâu, fulgii de ovăz, tărâțele, laptele de soia, năutul, tofu, broccoli, pepenele verde, sfecla și fisticul.

Ai părul uscat. Degeaba folosești măști de păr scumpe dacă problema real este lipsa vitaminelor. În acest caz, e posibil să ai un deficit de vitamina B7. Printre alimentele bogate în această vitamină se numără carnea de pasăre, lactatele, peștele, cartofii, morcovii, roșiile, spanacul, varza, conopida și mierea.

Ai ochii umflați. Este posibil să ai un deficit de iod, iar cea mai comună sursă este sarea iodată. Mai poți lua iod și din fructe de mare sau lactate.

Îți sângerează gingiile. Această problemă poate apărea din cauza unui deficit de vitamina C. Printre alimentele bogate în această vitamină se numără ardeiul gras, pătrunjelul crud, broccoli (gătit la aburi), căpșunile, lămâia, grapefruit, portocale, zmeură etc.

Citește și: Ce beneficii pentru sănătate are fisticul? 



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *