5 scuze valide pentru a rata un workout

By  | 

Știi deja că exercițiul fizic e benefic pentru silueta ta, pentru nivelul de stres și pentru sănătate – să nu mai vorbim despre faptul că e un motiv bun să îmbraci pantaloni comozi. Dar în unele zile, ar putea fi mai bine să porți acei pantaloni… în pat. Serios. Cu ocazia sezonului de petreceri și al avalanșei de microbi, îți aducem lista Cosmo de motive fără regrete pentru care justifică să sari peste un workout.

Scuza #1

Ești foarte mahmură

Dacă ești doar puțin deshidratată, un workout light te poate umple de endorfine și este un motiv să bei mai multe lichide non-alcoolizate. Dar dacă inima îți bate rapid sau te simți amețită, nu face pe eroina. Deshidratarea te poate face să leșini, spune Cordelia W. Carter, MD, directoare a Centrului de Medicină Sportivă Feminină din cadrul programului Langone Health al Universității din New York. În oricare dintre cazuri, bea totuși o băutură cu electroliți sau niște apă de cocos.

Scuza #2

Ai un caz grav de febră musculară

Abia te mai ridici de pe wc după ziua de antrenament pentru picioare? Febra musculară atinge de regulă punctul critic undeva între 24 și 48 de ore post-workout, pe măsură ce microleziunile pe care le-au căpătat mușchii tăi se vindecă, spune Leonidas Scantalides, fizioterapeut și specialist în ortopedie. O zi de repaus și niște stretching sau o plimbare ajută la repararea mușchilor și la a-i face să devină mai puternici.

Scuza #3

Ți-a venit ciclul

Sesiunile de workout pe perioada ciclului pot diminua crampele menstruale. Însă până la 5% dintre femei dezvoltă o anemie din lipsă de fier pe durata menstruației – e posibil să te simți năucă, obosită și/sau slăbită (ce distractiv!). Dacă te recunoști în descriere, ia în considerare să amâni orele de antrenament programate pentru săptămâna respectivă, spune Dr. Carter. Și nu uita să îți întrebi medicul dacă ai cumva nevoie de un supliment de fier.

Citeşte continuarea materialului în ediţia de ianuarie a revistei Cosmopolitan România.

Foto: Guliver/Getty Images. Traducere și adaptare: Cătălina Teodorescu

Citeşte şi: De ce este mai greu să faci exerciții cardio în sezonul rece

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *