5 retete vegetariene pe care trebuie sa le incerci

By  | 
Din ce în ce mai mulţi oameni decid să devină vegetarieni, fie din motive de sănătate, fie din încercarea de a salva animalele. Totuşi, mulţi încă au impresia că acest mod de viaţă nu este unul sănătos, aducând argumentul că este nevoie să mănânci carne pentru a nu avea lipse de nutrienţi în organism. 

De asemenea, poate ai crede că o dietă vegetariană înseamnă să mănânci numai salate cât este ziua de lungă sau că alte mâncăruri nu sunt deloc gustoase, însă noi ţi-am pregătit 5 reţete care te vor face să te lingi pe degete.

Dar, până să ajungem acolo, trebuie să ştii câteva lucruri despre vegeterianism pentru a înţelege mai bine cum funcţionează acest regim.

În primul rând, care sunt alimentele ideale pentru vegetarieni? Cum spuneam şi mai sus, acest regim nu include numai salate! În topul preferinţelor se află ciupercile, care sunt un foarte bun înlocuitor pentru carne (ştiai că au aceaşi cantitate de proteine cu carnea?), ovăzul, nucile, cerealele integrale şi produsele simple fabricate din cereale integrale. De asemenea, untul de alune, quinoa, migdalele, lintea, coacăzele, spanacul şi kiwi-ul sunt des întâlnite în reţete. Să nu uităm nici de avocado, boabe de fasole, cartofi dulci, dovleac şi broccoli.

Iată şi câteva motive pentru care o astfel de dietă este recomandată… nu numai de către vegetarieni, ci şi de nutriţionişti.

Vei deveni mai suplă. Ştiai că vegetarienii cântăresc în medie cu aproape 4 kg mai puţin decât cei care consumă carne? De asemenea, au cu aproximativ 30% şanse mai scăzute să devină obezi. Acest lucru se întâmplă pentru că au o dietă bine planificată şi consumă mai puţine grăsimi saturate.

Vei avea o inimă şi un ficat mai sănătoase. Lăsând la o parte carnea, consumi mai puţină grăsime şi mai puţini carbohidraţi.

Ştii ce mănânci. Din păcate, carnea conţine foarte mulţi hormoni cu care animalele au fost injectate sau antibioticele cu care au fost tratate pentru a supravieţui în medii nu tocmai sănătoase. Să nu mai vorbim despre peştii care trăiesc în ape poluate! Toate aceste substanţe ajung în corpul tău odată ce consumi carnea respectivă.

Vei consuma mai multe vitamine şi minerale. Fructele şi legumele conţin multe vitamine şi minerale, spre deosebire de carne. În plus, conţin şi fibre.

Vei fi mai puţin predispusă la boli coronariene, hipertensiune, atacuri cerebrale, diabetul de tip 2 şi unele forme de cancer.

Dacă şi tu te gândeşti să devii vegetariană sau pur şi simplu vrei să încerci nişte reţete noi, uşor de făcut, hrănitoare şi sănătoase, ţi-am pregătit câteva:

Poftă bună!
 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *