5 recomandari pentru fortificarea sistemului digestiv

By  | 

Sistemul digestiv este foarte important pentru organismul nostru, pentru ca influenteaza greutarea corporala, imunitatea si energia corpului, asa ca este necesar sa ii mentinem sanatatea. In general, doctorii recomanda diverse diete, insa pe langa alimentatie, poti lua in calcul si alte remedii. In plus, este necesar sa cunosti si cauzele principale ale problemelor digestive.

Stresul, oboseala, grasimile, lipsa de hidratare, alcoolul si alimentele procesate pot fi niste factori nocivi  pentru sistemul gastrointestinal si pot duce aparitia unor probleme precum: gastrita, constipatia, diareea si ulcerul.

De aceea, iti venim in ajutor cu cinci recomandari pentru fortificarea sistemului digestiv, pe care le poti pune in aplicare oricand!

Consuma alimentele potrivite!

Pentru a avea un sistem digestiv cat mai sanatos, trebuie sa fii foarte atent la ceea ce mananci. Alimentatia joaca un rol foarte important, asa meniul tau ar trebui sa fie cat mai echilibrat.

Incearca sa consumi alimente naturale mai tari, spre exemplu morcovi cruzi, mere si castraveti, pentru care trebuie sa mesteci mai mult. Procesul de mestecare trimite anumite impulsuri catre creier, care se duc apoi catre vezica biliara si tubul digestiv. In schimb, alimentele pastoase, cum ar fi mezelurile sau hrana procesata din supermarketuri, sunt nocive pentru sucurile biliare.

Poti include in meniul tau mai mult peste, pentru ca este bogat in omega 3, extrem  de eficient impotriva problemelor digestive. De asemenea, poti gasi omega 3 si in alte alimente, cum ar fi nucile, soia, salata verde si spirulina.

Nutritionistii recomanda dietele cu cereale integrale, legume si fructe, pentru ca sunt bogate in fibre. Astfel de alimente previn constipatia, aparitia hemoroizilor si sindromul de intestin iritabil. Painea integrala cu seminte de in este de asemenea o alegere foarte buna, iar uleiul din seminte de in poate fi folosit in tratarea inflamatiilor tractului digestiv.  In plus, o dieta echilibrata te poate ajuta sa-ti mentii o greutate sanatoasa.

Curele cu tarate de greu pot fi de asemenea benefice pentru sistemul digestiv, pentru ca sunt bogate in substante active, care ajuta  la imbunatatirea digestiei. Taratele de grau au efect laxativ, antiinflamator si antimicrobian, asa ca o cura de cateva saptamani poate da rezultate excelente. In plus, taratele pot fi un remediu excelent impotriva unor probleme precum anemia, epuizarea fizica, constipatia si colita. Daca doresti sa urmezi o cura, poti incerca taratele PSYLLIUM BIO, pe care le poti folosi atat la prepararea deserturilor cat si pentru detoxifierea colonului.

Anumite studii au dovedit ca si berea poate avea un efect benefic asupra sistemului digestiv. Mai exact, berea contine fibre solubile, care pot stimula secretia de gastrina, enzime si acid gastric, iar astfel poti beneficia de un tranzit intestinal sanatos.

Nu uita de odihna!

In cazul in care ai avut o perioada stresanta si nu te-ai alimentat corespunzator, poti adopta un regim alimentar mai usor, care sa-i permita sistemului digestiv sa-si revina. Pe langa ceaiuri si supe, foarte importanta este si odihna. Daca organismul tau se simte obosit, ar trebui sa iti asculti corpul si sa te odihnesti, pentru ca sistemul digestiv are nevoie de o sursa de energie, pentru a functiona corespunzator.

Fa cat mai mult sport!

Senzatia de balonare poate fi inlaturata prin exercitii fizice, pentru ca acestea ajuta la buna functionare a sistemului digestiv si la eliminarea fecalelor. Sportul te poate ajuta sa iti mentii o greutate normala si in acelasi timp reduce stresul, care este de asemenea o cauza a problemelor digestive. Poti sa faci zilnic cateva exercitii fizice, sau sa mergi pe jos macar un kilometru, pentru a elimina toxinele.

Hidrateaza-te!

Pentru a evita aparitia problemelor la stomac, este recomandat sa te hidratezi cat mai des in timpul zilei. In plus, consumul de lichide poate ameliora constipatia si usureaza eliminarea scaunelor. In mod normal, o persoana ar trebui sa bea 8 pahare cu apa pe zi, pentru ca organismul depinde de rezervele de apa, pentru a supravietui. Corpul are nevoie de apa pentru a-si mentine temperatura, pentru lubrifierea articulatiilor, insa are apa are un rol important si pentru sanatatea sistemului tau digestiv, pentru ca dizolva grasimile.

Gandeste pozitiv!

Stresul si gandurile negative au mereu un efect nociv asupra organismului. Daca sistemul imunitar este slabit, pot aparea afectiuni digestive, cum ar durerile de stomac, senzatia de greata si arsurile gastrice. Cel mai bine ar fi sa ai mereu o atitudine pozitiva, optimista. Poti face meditatie sau yoga, te poti plimba prin parc sau poti asculta muzica – toate aceste activitati te vor relaxa si iti vor distrage atentia de la lucrurile negative.

De fiecare data cand mergi la cumparaturi alege cu grija alimentele pe care vrei sa le consumi, pentru ca acestea pot cauza probleme sistemului tau digestiv. In plus, nu uita ca un stil de viata sanatos, cu mai multa miscare, poate influenta in mod pozitiv procesul de digestie. La fel de importanta este si hidratarea, asa ca nu uita sa bei cat mai multa apa!

Sursa: Digital Workforce

Sursa foto: Unsplash

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *