5 obiceiuri care funcționează pentru o dantură de revistă

By  | 

Știai că zâmbetul este primul lucru pe care îl observă bărbații la femei? Ei bine, dacă vrei să cucerești instantaneu cu zâmbetul tău, trebuie să adopți aceste obiceiuri.

În reviste, în filme, la televizor sau pe rețelele de socializare: peste tot vezi vedete, bloggeri sau persoane publice afișând un zâmbet perfect. Dinți albi, strălucitori, perfect aliniați. O dantură frumoasă este însă mai mult decât un zâmbet imaculat, cosmetizat cu tratamente scumpe și complicate.

Sigur că poți să citești ore în șir despre trucuri „magice” care îți albesc dinții. Dar nu mai bine adopți o rutină inteligentă, cu efecte sigure și de durată pentru dantura ta?

Dar mai întâi…

Ce înseamnă să ai o dantură frumoasă?

Dinți perfect curați + gingii sănătoase + respirație proaspătă – pete dentare = ecuația danturii perfecte.

Așadar, dincolo de aspectul estetic, trebuie să te intereseze și sănătatea. Căci degeaba ai un zâmbet de un alb intimidant, dacă smalțul este deteriorat sau gingiile tale sunt afectate de modul în care te periezi.

Și nu uita că perfecțiunea e relativă – fiecare persoană este diferită, așa că e important să îți stabilești standarde realiste pentru aspectul dinților tăi.

Iată care sunt cele 5 comportamente zilnice care te aduc mai aproape de dinții albi și sănătoși la care visezi:

1. Periază-te pe dinți inteligent

Știm, dimineața ești somnoroasă, seara îți cam piere cheful după demachiat, așa că ajungi uneori să îți periezi dinții pe fugă. Și un periat insuficient sau superficial e calea sigură către carii, pete și respirație urât mirositoare. Cel mai simplu este să te reorientezi către o periuță de dinți electrică care să facă jumătate din treabă pentru tine.

Noile tehnologii permit și până la 60.000 de mișcări de curățare pe minut – sigur nu reușești să faci asta cu o periuță manuală, nu? De fapt, ți-ar trebui cam o lună de periat non-stop ca să ții pasul.

Aceste periuțe, de exemplu, au o tehnologie nouă, cu pulsații sonice de înaltă frecvență și mișcări ample ale perilor. Cu așa o putere de curățare, dinții sunt curățați bine-bine și placa bacteriană este îndepărtată. Dacă ai pete pigmentare de la vin sau de la cafea, ele se vor estompa în doar câteva zile.

Poți să experimentezi și să alternezi modurile de curățare și, încă ceva: periuțele electrice au cronometru încorporat, care te anunță când ai terminat. Ciclul de periaj e doar 2 minute, timp în care periuța se ocupă și de unghiurile ascunse ale dinților, masează delicat și gingiile și îți lasă gura curată și dinții netezi.

Efectele unui periaj bun cu o periuță electrică de calitate se văd în 7 zile, iar la următorul control stomatologic cu siguranță dentistul va sesiza cum s-a îmbunătățit sănătatea ta orală!

2. Ața dentară, oriunde

Un pachețel de ață dentară e de două ori mai mic decât un pachet de gumă de mestecat și încape oriunde. Nu reușești mereu să îți periezi dinții imediat după ce mănânci, dar resturile de mâncare se depun în cele mai înguste locuri și te predispun la carii, placă bacteriană și pete.

Dacă ești în oraș cu prietenele la o cină târzie, scuză-te un minut și retrage-te la toaletă pentru a folosi ața dentară. Dacă ești pe drumuri și micul tău dejun s-a transformat într-un sandviș de la benzinărie, mâncat pe fugă, la prima pauză de condus apelează din nou la ața dentară.

Nu, guma de mestecat nu înlocuiește ața dentară. Îți împrospătează respirația, e adevărat, dar nu ajunge în spațiile strâmte dintre dinți.

3. Evită sucurile și alimentele care atacă smalțul

Renunță la băuturile acidulate – nu fac bine nici dinților, nici sănătății întregului organism. Fii precaută și când vine vorba de fresh-uri și limonadă, deoarece conțin cantități mari de zahăr.

Ce alte alimente au efect negativ asupra dinților tăi: lămâile, roșiile, dulciurile de orice fel, fructele uscate, dulcețurile, cerealele ș.a. Din păcate, nici cafeaua, băuturile energizante și alcoolul nu sunt de neglijat – acestea îți usucă gura și încetinesc lupta naturală a salivei cu bacteriile.

Sigur că nu vei putea evita toate aceste „răsfățuri”, dar orice limitare este benefică pentru zâmbetul tău.

4. Apa de gură – „binefăcătorul” gingiilor tale

Când vorbim de dantură frumoasă, vorbim în general despre dinți, dar să nu uităm că și gingiile joacă un rol principal. Acestea au rol de susținere a dinților și atunci când se îmbolnăvesc, pot favoriza sau grăbi căderea lor. Cum previi bolile gingivale? Tratând gingiile cu delicatețe, examinându-le constant aspectul (gingiile sănătătoase au o textură plină și o nuanță roz) și curățându-le eficient.

După un periaj bun, clătește timp de câteva secunde cu apă de gură.  

5. Know your tricks

Până și medicii dentiști recunosc un zâmbet frumos este ajutat și de micile trucuri de frumusețe. De exemplu, știai că nuanțele de ruj precum prună, roz trandafiriu, cherry red sau cu tentă zmeurie îți fac dinții să pară mai albi? Pe de altă parte, un ruj prea închis sau prea aprins atrag atenția asupra petelor gălbui și nu te avantajează. Și, bineînțeles, o postură frumoasă și o atitudine relaxată sunt și ele accesorii de bază pentru un zâmbet frumos.

Nu uita: Dentistul tău, aliatul tău

Transformă-ți dentistul într-un prieten bun. Specialiștii recomandă vizitele la cabinetul stomatologic la fiecare 6 – 12 luni. Medicul va examina starea dinților, a gingiilor și îți va spune dacă este cazul să parcurgi anumite proceduri de tratament sau dacă e cazul să porți un aparat dentar. Dacă ai nelămuriri în alegerea produselor de igienă dentară, cere-i sfatul!

Tu câte din aceste obiceiuri ai deja?  

 

Sursă foto: shutterstock.com

(P) Articol realizat împreună cu Philips


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *