5 mituri despre mancarea vegetariana

By  | 

Doar testezi un trend sau pur şi simplu ai descoperit că te simţi grozav fiind vegetariană? COSMO îţi prezintă cele mai frecvente mituri despre dietele fără carne.

Obiceiurile tale alimentare nu ar trebui să intereseze pe nimeni, însă familia şi prietenii tăi îşi fac griji din cauză că eşti vegetariană? Nu poţi să îi condamni pentru că le pasă de tine, însă tu ştii ce e mai bine pentru sănătatea ta. În acest context, COSMO tratează mai jos cele miturile cu care (probabil) te confrunţi.

#1 Iti lipsesc proteinele

Organismul unei femei adult are nevoie de 46 gr de proteine zilnic, conform statisticilor organizaţiei The Vegetarian Resource Group din America, care se ocupă de educarea publicului cu privire la vegetarianism. Spre exemplu, 200 gr de năut îţi asigură deja 1/3 din necesarul recomandat! Consumă cât mai multe legume, cereale integrale, fructe, nuci, dar nu pica în capcana carbohidraţilor, a zahărului sau a grăsimilor trans.

#2 Ti-e foame tot timpul

În cazul în care chiar asta e senzaţia pe care o ai de când ai devenit vegetariană, poate fi semnul că, pe undeva, procedezi greşit. Asigură-te că mesele tale includ suficiente fibre, grăsimi şi proteine – primele le iei din fructe, legume, cereale, iar cu următoarele încarcă-te din nuci, ouă, lactate (dacă le tolerezi), soia etc, pentru că acestea dau energie şi nu îţi încarcă digestia.

#3 Tanjesti dupa varietate

Documentează-te şi descoperă noi opţiuni de feluri de mâncare vegetariană. În nici un caz nu trebuie să te simţi înfometată sau plictisită dacă nu mănânci carne. Alege să consumi fibre – acestea îţi ţin de foame şi previn poftele culinare, dar şi grăsimi şi proteine, pentru că menţin la cote înalte nivelul energiei în organism. Gândeşte-te la snack-uri precum migdale, caju, beţişoare de morcovi, fâşii de apio, tofu sau inspiră-te din secţiunea COSMO Diete Fitness.

#4 Te ia cu lesin la sala

Dacă Venus Williams nu cade din picioare pe terenul de tenis, atunci sigur şi tu poţi avea o dietă vegetariană care să îţi asigure energia de care ai nevoie să faci sport! Menţine-ţi alimentaţia bogată în legume, proteine şi în complexul vitaminelor B, care au rol în prevenirea anemiilor (alege ouă, iaurt).


Comments

comments