5 mituri despre jogging

By  | 

1. Incalzirea inainte de alergare previne accidentarea

De fapt, muschii tai sunt incordati si ar fi mult mai probabil sa faci o intindere daca ii fortezi. Mergi la pas timp de 5 minute mai bine, iar apoi, dupa ce ai alergat, poti sa recurgi la o sesiune de exercitii pentru muschi, astfel incat sa le mentii flexibilitatea.

2. Alergarea este singura activitate de care ai nevoie pentru intretinere

Este adevarat ca te ajuta sa arzi multe calorii intr-un mod simplu si eficient, insa dupa un timp, rezultatele nu vor mai fi atat de evidente. Corpul tau se va obisnui cu acest tip de efort si ai putea suferi chiar accidentari din cauza suprasolicitarii acelorasi muschi. De aceea, este de preferat sa alternezi acest sport cu mersul pe bicicleta, inotul sau sarituri de coarda.

3. Atletii nu trebuie sa-si mai antreneze partea inferioara a corpului

Alergatul iti tonifica gambele, coapsele si posteriorul, insa cu atat mai mult muschii din aceste zone trebuie antrenati pentru a preveni intinderile musculare. Genoflexiunile si extensiile pe cate un genunchi trebuie si ele incluse in sesiunea de exercitii, alaturi de cele pentru tonifierea abdomenului si a partii superioare a corpului.

4. Alergatul nu te costa nimic

Acest sport este intr-adevar ieftin atunci cand compari pretul unei biciclete medicale cu o pereche de pantofi sport. Insa cand trebuie sa iti schimbi incaltamintea uzata la un anumit interval de timp, costurile se vor aduna. In plus, in perioada rece a anului, cand nu vei mai putea alerga in aer liber, iti va trebui un abonament la sala pentru a te mentine in forma. Asta daca nu vrei sa investesti intr-o banda pentru alergat pe care sa o ai la tine acasa.

5. Febra musculara este cauzata de cresterea nivelului de acid lactic

Dupa alergare, febra musculara apare ca semnal pentru uzura muschilor. Cand acestia se vindeca insa, vor deveni mai puternici si asta nu poate fi decat in avantajul tau.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *