5 lucruri surprinzatoare care te fac sa visezi frumos

By  | 

Visele sunt, se spune, modul prin care creierul se confruntă cu problemele nerezolvate care ne macină în timpul zilei. Dar există şi numeroşi factori externi care afectează felul în care dormim şi ceea ce visăm. Dacă ai coşmaruri sau vise extrem de realiste şi nu te ştii mai stresată sau mai obosită decât de obicei, iată 5 lucruri care te fac să visezi frumos sau, din contră, să ai coşmaruri!

Sunetele

Când organismul doarme, există totuşi o mică „fereastră” prin care sunetele se pot strecura în creier. Nu orice fel de sunete, doar acelea care sunt destul de joase încât să nu te trezească, dar suficient de înalte încât să le percepi. De aceea ţi se poate întâmpla, de exemplu, să visezi că eşti blocată într-o clădire în flăcări sau că eşti în vreun fel ameninţată de foc, iar când te trezeşti să realizezi că alarma de incendiu din visul tău era de fapt alarma ceasului. Lasă, aşadar, când dormi, să meargă în surdină muzică relaxantă, precum sunetele valurilor mării, şi te vei trezi odihnită. Sau poate chiar îţi vei induce nişte vise frumoase cu soare, mare, plajă…

Mirosurile

Să existe oare vreo legătură între mirosurile plăcute şi visele frumoase? Ei bine, da. Dacă mirosuri plăcute (de flori, cafea, prăjituri etc.) ajung în creierul tău în anumite momente ale ciclului de somn, vei visa frumos; dacă ceva pestilenţial interferează cu somnul tău, e foarte probabil să visezi urât. Nu e ceva ce poţi controla – dacă pulverizezi parfumuri florale pe aşternuturi înainte să te culci, mirosul lor va fi dispărut până începi tu să intri în lumea viselor. Dar se prea poate ca un miros neaşteptat – de pildă cafeaua ce se pregăteşte în bucătărie în timp ce tu dormi – să interfereze cu somnul tău. Visele protejează somnul de stimulii exteriori, astfel încât în loc să te trezească, mirosurile se vor infiltra în ceea ce visezi.

Gustarea de seară (cu triptofan)

Chiar dacă vrei să slăbeşti, să te culci înfometată nu e o idee bună. Nivelul scăzut de zahăr din sânge îţi poate influenţa somnul, astfel încât să visezi mâncare sau visele tale să pară foarte reale. O mică gustare nocturnă te va ajuta să dormi mai bine, cu condiţia să conţină triptofan – aminoacid capabil să inducă o stare de bine şi somnolenţă, şi chiar să trateze depresia şi anxietatea. Savurează, aşadar,  un pahar cu lapte, o banană, seminţe de floarea-soarelui sau dovleac ori alune, şi te vei relaxa pentru a putea dormi uşor şi bine.

Dormitul pe burtă

Vrei să visezi frumos, în sensul că… faci sex pasional cu Henry Cavill în costumul lui de Superman? Conform unui studiu publicat în revista „Dreaming”, persoanele care dorm pe burtă au mai des vise erotice. Explicaţia ar consta în faptul că atunci când dormi cu faţa în jos nu inhalezi destul aer, iar excitaţia şi dorinţa sexuală ating cote maxime când corpul se află într-o stare de semi-sufocare.

Vitamina B6

Deşi se spune că dozele mari de vitamina B6 induc vise mai lucide şi te ajută să-ţi aminteşti ceea ce visezi, nu există studii concludente în acest sens. Există totuşi  o legătură între B6 şi somn: organismul foloseşte această vitamină pentru a transforma unii aminoacizi din alimentele pe care le consumăm în neurotransmiţători care ne afectează visele. Vitamina B6 te poate ajuta, aşadar, să-ţi aminteşti visele, dar ai mare grijă să nu ajungi la supradoză! Ia suplimente de vitamina B6 doar la recomandarea unui specialist, altfel te poţi alege cu palpitaţii, hipertensiune sau atacuri de panică!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *