5 gustari bogate in calciu

By  | 

Branza

Ca sa nu mananci pur si simplu branza cu paine, incearca aceasta reteta simpla si delicioasa: prajeste feliute de bagheta si aseaza pe ele parmezan si rosii.

Sau unge feliile de paine prajita cu putin ulei de masline si pune deasupra mozzarella si cateva frunzulite de busuioc proaspat. Astfel, gustarile tale sunt nu doar delicioase, ci si bune pentru oase!

Daca iti place sa gatesti, incearca aceste retete de la eCuisine.ro:

Broccoli

Daca iti plac legumele, alege broccoli, deoarece are un continut ridicat de calciu, plus potasiu si beta-caroten. Cel mai bine e sa-l consumi crud, in salate sau combinat cu un dressing usor (amesteca iaurt cu ulei de masline, suc de lamaie si condimente – sare, piper, oregano etc.) ori cu un un sos guacamole. Pentru o portie dubla de calciu, combina broccoli cu hummus – care si el are un continut ridicat de calciu.

Daca iti place sa gatesti, incearca aceste retete delicioase de la eCuisine.ro:

Iaurt

Avantajul lui este ca poti sa-l combini cu tot felul de ingrediente pentru a obtine mereu alte gusturi. Porneste de la iaurt + cereale integrale (fara zahar!) si adauga fructe (uscate sau proaspete) si orice seminte iti doresti: samburi de floarea-soarelui ori de dovleac, seminte de in, migdale, fistic, nuci, caju etc. Singura conditie e sa alegi variantele crude, nu pe cele prajite si sarate. Iar daca vrei ca amestecul sa fie dulce, adauga putina miere.

Daca iti place sa gatesti, incearca aceste retete delicioase de la eCuisine.ro:

Sardine

Pe langa calciu si vitaminele B12 si D, sardinele au un continut ridicat de acizi grasi Omega 3, ceea ce le face un aliat de nadejde in lupta contra imbatranirii premature. Un alt avantaj este continutul redus de mercur, spre deosebire de alte tipuri de peste pe care le consumam. Poti sa mananci sardinele direct din conserva sau sa le faci pasta si sa o intinzi pe paine prajita.

Migdale

Pot fi consumate ca atare, cand vrei ceva de rontait intre mese ori in fata televizorului, sau poti sa le presari in salate ori peste cerealele cu iaurt. Alege insa intotdeauna migdalele crude – cele prajite si sarate isi pierd din proprietatile nutritive si au si mai multe calorii.

Daca iti place sa gatesti, incearca aceste retete delicioase de la eCuisine.ro:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *