5 feluri sanatoase de a consuma legume

By  | 

In supa

Cu ce? Morcovi, ceapa verde, varza, dovlecei, cartofi.

Ce e bine: Supa inseamna apa si fibre, deci, daca o consumi ca antreu, iti da senzatia de satietate. In plus, legumele se digera mai bine cand sunt gatite.

Ce nu-i asa bine: Aproape 40% din vitamine sunt distruse prin fierbere.

Cate calorii? Minime. Supa nu e doar light (o farfurie generoasa are abia 200 de calorii), dar te si satura.

Truc: Vrei si mai putine calorii? Inlocuieste cartofii cu o cantitate mai mare de dovlecei.

In salata

Cu ce? Anghinare, ceapa, spanac, rosii, salata verde, ciuperci.

Ce e bine: Vitaminele B, C, E, K, minerale, oligoelemente… profitam la maxim de toate "plusurile nutritionale" ale legumelor.

Ce nu-i asa bine: Lumina altereaza vitaminele, asa ca ar trebui sa le consumi exact in ziua in care le-ai cumparat.

Cate calorii: Totul depinde de sosul cu care asezonezi salata. Cel mai bun: un amestec de branza cu 20% materie grasa, mustar, lamaie, sare, piper si arpagic.

Truc: Daca alegi o "vinegreta clasica", adauga cate o lingura de apa pentru fiecare lingura de ulei.

La abur

Cu ce? Ceapa, andive, broccoli.

Ce e bine: Fibrele si mineralele rezista, mai ales daca taiem legumele in bucati mici, pentru a grabi procesul de gatire.

Ce nu-i asa bine: Se pierde vitamina C.

Cate calorii: Este felul de mancare campion al tuturor regimurilor: zero aport de materie grasa.

Truc: Ca sa mai salvezi din vitamine, cand legumele sunt gata, pune-le in apa rece. Apoi, daca e nevoie, incalzeste-le cateva minute la wok.

In terina

Cu ce? Dovlecei, rosii, vinete, morcovi.

Ce e bine: Daca o faci doar cu legume si gelatina, e 100% light.

Ce nu-i asa bine: Preparata de fel cu oua, branza, jambon, ton… atunci cand are doar legume, are un gust relativ fad.

Cate calorii: Minime! Daca insa mai scapi si "ingrediente ingrasatoare" la preparare, consum-o ca fel principal.

Truc: Aromatizeaza gelatina cu o supa de pui, pentru a-i da un plus de gust.

In tempura

Cu ce? Vinete, ceapa, ciuperci, cartofi dulci, morcovi, ardei gras.

Ce e bine: E exotic, iti face placere sa mananci legumele astfel si-ti mai raman si cateva minerale dupa ce le prajesti.

Ce nu-i asa bine: Crusta din aluat prajit.

Cate calorii? Destule. Din cauza aluatului prin care sunt date legumele (faina, oua) si din cauza faptului ca sunt prajite. Dar nici chiar asa de dramatic: aproximativ 11 calorii o bucatica.

Truc: Imbraca legumele intr-o cantitate mai mica de aluat (cam jumatate) si prajeste-le in ulei de susan doar cateva secunde. O tempura buna e "lejera", crocanta si nu prea grasa.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *