5 băuturi delicioase fără zahăr și prietenoase cu dantura

By  | 

Prevenția este cea mai bună măsură pe care o putem alege pentru zâmbetul nostru. De aceea, am putea să evităm apariția cariilor și a petelor pe suprafața dinților, printr-o alimentație cât se poate de sănătoasă. Pentru acest lucru, nu trebuie să avem grijă doar la alimentele pe care le consumăm, ci și la băuturile preferate.

Nu este un secret faptul că excesul de zahăr dăunează grav sănătății, însă știm cu adevărat care sunt riscurile pe care ni le asumăm atunci când consumăm în exces alimente și băuturi bogate în zaharuri? Ei bine, nu doar că adaugă calorii de prisos dietei noastre, ci afectează întreg organismul. Dinții sunt printre primii afectați de consumul alimentelor bogate în zahăr. De aceea, medicii dentiști ne explică ce se întâmplă în gura noastră atunci când consumăm zahăr. Bacteriile care există în mod natural în cavitatea bucală, streptococii, se hrănesc cu zahăr și îl descompun în acizi care distrug smalțul dinților.

Sucurile acidulate pot reprezenta un adevărat inamic al danturii tale, cu cât consumi mai multe lichide care au un conținut ridicat de zaharuri, cu atât ești mai predispus la diferite afecțiuni dentare. Chiar și ceea ce crezi că este sănătos, precum sucul natural de fructe, îți poate afecta smalțul dinților deoarece are un nivel foarte scăzut al PH-ului și este foarte acid. De cele mai multe ori, tinerii sunt cei mai predispuși la astfel de probleme, consumând o întreagă gamă de alimente și băuturi foarte dulci sau acide.

Alternative sănătoase la băuturile răcoritoare cu zahăr

Băuturile răcoritoare au un gust foarte bun, însă dăunează organismului nostru mai mult decât ne-am imagina. Un studiu realizat de către Harvard School of Public Health, a arătat cantitățile uriașe de zahăr prezente în cele mai comune băuturi răcoritoare. Cele mai populare băuturi, de tip cola, au în jur de 45 de grame de zahăr la 350 de ml. Surprinzător, sucul de portocale sau cel de merișor este mult mai dulce de atât, având în jur de 50-55 de grame la 350 de ml.

Sucurile de fructe și cele acidulate, băuturile energizante sau cele recomandate sportivilor sunt dăunătoare pentru dantură, de aceea este indicat să renunți la ele sau să le consumi în cantități foarte mici și cât de rar poți. Știm că este greu să lași deoparte băuturile dulci, carbogazoase care te răcoresc în zilele călduroase de vară, de aceea ți-am pregătit o listă cu alternative sănătoase și delicioase.

Apa aromatizată cu fructe

Apa este cea mai sănătoasă băutură și de aceea este indicat să bei cât mai multă. De asemenea, este cea mai indicată alternativă pentru băuturile carbogazoase și pline de zahăr. Infuzia cu fructe sau cu diferite plante este o băutură delicioasă, sănătoasă și răcoroasă care te va face să uiți de sucuri, să consumi apă cu plăcere și să te bucuri și de beneficiile aduse de fructele și ierburile proaspete. Pentru a prepara apa aromatizată trebuie doar să alegi fructele preferate, să le tai în felii de o mărime potrivită, să le pui într-un recipient și sa le lași câteva minute. Iată care sunt ideile noastre de combinații pentru a obține o apă aromatizată delicioasă: lămâie și mentă, castravete și pară, pepene roșu și mentă, fructe de pădure și vanilie sau zmeură și lămâie.

Ceai verde

Ceaiul verde își are originea în China iar numele provine de la faptul că frunzele își păstrează culoarea verde atunci când sunt preparate termic, neoxidându-se. Astfel, principalul beneficiu al ceaiului verde este acela că are efect antioxidant și ajută la reducerea stresului. Ceaiul verde ajută și la protejarea sistemului cardiovascular, la reducerea nivelului de colesterol și la scăderea riscului de apariție a diabetului de tip 2. Ceaiul verde poate fi găsit sub formă de pliculețe, pudră sau vrac și este foarte ușor de preparat. Este important să ai grijă la temperatura apei deoarece ceaiul verde capătă un gust amar dacă este prea fierbinte, de aceea atunci când ne preparăm o cană de ceai, trebuie să ne asigurăm că apa nu clocotește în momentul în care este adăugat ceaiul. Cu cât vei lasa mai mult frunzele la infuzat, cu atât aroma ceaiului va fi mai intensă.

Lapte

Pentru a beneficia de toate calitățile laptelui nu este nevoie să bei o cantitatea foarte mare. Cantitatea de calciu și fosfor din lapte nu doar că ajută la dezvoltarea dinților, dar îți și menține sănătatea generală a organismului. Datorită proteinelor pe care le conține, laptele protejează smalțul dinților și previne pierderea calciului și a fosforului atunci când smalțul dinților este expus la acizi.

Ceai rece

Ceaiul poate fi o băutură perfectă atât pentru zilele reci de iarnă, cât și pentru zilele toride de vară. Atunci când ne referim la ceai, nu ne referim la cel cumpărat din supermarketuri, care conține o cantitate foarte mare de zahăr, ci la cel preparat în casă, pregătit din ceai de calitate. De cele mai multe ori, ceaiul simplu, cu o aromă subtilă, își pierde din intensitate atunci când este infuzat la rece, de aceea trebuie să alegi un amestec de frunze de ceai și fructe intens precum ceaiul de cireșe sau cel de iasomie. Pentru ceaiul rece timpul de infuzare trebuie să fie mai îndelungat, de exemplu, dacă timpul pentru infuzarea în apă caldă este de două minute, atunci timpul pentru infuzarea în apa rece este de patru ore. De asemenea, dacă îți dorești o băutură răcoroasă, cu un gust intens și multe cuburi de gheață, trebuie să adaugi o cantitate mai mare de plante deoarece gheața va dilua gustul ceaiului.

Foto: Pixabay

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *