4 surse de antioxidanti pentru intarirea sistemului imunitar

By  | 

Iata care sunt principalii compusi pe care ii poti asimila prin consumul de fructe si legume din acest sezon.

1. Carotenoidele

In aceasta toamna mananca cartofi dulci, sfecla, dovleac, andive si spanac pentru asimilarea dozei zilnice de carotenoide.

Carotenoidele sunt un timp de pigment care se gaseste in legumele rosii, galbene, portocalii si verde inchis. Ele asigura necesarul antioxidantilor pentru a grija de radicalii liberi din organismul tau si, de asemenea, sunt o buna sursa de vitamina A.

Toti compusii din carotenoide asigura un bariera protectiva pentru organismul tau. Unele protejeaza impotriva bolilor la nivelul ochiului, in timp ce altele au ca tinta diferite tipuri de cancer din organism.

2. Polifenolii si flavonoidele

Consuma mere, pere, usturoi, praz, rosii si struguri rosii. De asemenea, consuma cat mai mult ceai.

Polifenolii si flavonoidele protejeaza celulele, cu precadere protejeaza vasele de sange.

3. Vitamina C

Consuma afine, conopida, spanac, ridichi, andive si struguri pentru a-ti asigura necesarul de vitamina C.

Vitamina C, cunoscut sub numele de acid ascorbic, este si un puternic antioxidant care protejeaza organismul.

4. Vitamina E

Mananca nuci in aceasta toamna pentru a-ti asigura necesarul de vitamina E.

Vitamin E, care este si un puternic antioxidant, protejeaza organismul de radicalii liberi si joaca un rol important in prevenirea bolilor pe termen lung, cum este cancerul sau bolile de inima.

De asemenea, vitamina E are proprietati anti-inflamatorii si intareste sistemul imunitar al organismului.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *