4 retete light sud-americane

By  | 

Avantajul de a locui o parte din an ȋn America de Sud este că beneficiezi de tot felul de reţete şi ponturi privind preparate exotice direct de la sursă, adică de la brazilieni, peruani, cubanezi sau chilieni.

Vin cu cele mai noi şi mai delicioase reţete testate de mine ȋmpreună cu noile mele prietene sud-americane. Sunt delicioase, au puţine calorii, şi sunt perfecte pentru vară, dar şi pentru zilele friguroase ȋn care vrei să guşti ceva savuros şi exotic. Ascultă Jorge Ben (un cântăreţ brazilian faimos după care te vei da ȋn vânt) şi găteşte:

DIN PERU Budincă de quinoa cu ananas şi rodie
Quinoa este mâncarea de bază a locuitorilor din Anzi pentru că este foarte hrănitoare şi gustoasă, dar şi foarte versatilă – poţi face orice din ea, de la dulciuri (budincă, prăjituri din făină de quinoa) la mâncare (chiftele, salată, mâncare cu carne sau legume).

Peruanii spun că este mai bine să hidratezi quinoa ȋnainte de a o găti pentru a beneficia de toate proprietăţile sale nutritive. Pune-o ȋntr-un castron cu apă şi las-o cam o oră ȋnainte de a o fierbe. Nu uita că atunci când fierbi quinoa, obţii de patru ori cantitatea iniţială, aşa că nu găti prea multă.

Fierbe-o cu apă sau lapte şi coajă de ananas (poţi face şi un delcios ceai din coaja de ananas), scurge apa şi adaugă bucăţele de ananas sau rodie. Nu necesită zahăr pentru că ananasul este destul de dulce.

DIN BRAZILIA Cremă de banane cu lime şi vanilie
Pune la blender patru sau cinci banane, păstaie de vanilie, suc de lime, frişcă lichidă (doar puţină, ȋn aşa fel ȋncât să obţii o cremă consistentă) şi miere. Mixează bine şi serveşte rece, este un deliciu. Ȋn America de Sud, mai ales vara, se prepară această reţetă cu maracuja (găseşti ȋn hiper-market sub numele de fructul pasiunii). Alege maracuja brună, nu galbenă, este cu mult mai gustoasă şi ai grijă ca fructul să fie puţin scofâlcit, atunci este cu adevărat copt.

DIN COLUMBIA
Smoothie de fructe cu lapte de cocos
Granatez, este cel mai gustos smoothie pe care l-ai gustat vreodată!!! Pune la blender puţin gheaţă, lapte de cocos şi ce fructe doreşti, mixează bine şi gustă “minunea”. Este şi o gustare super-sănătoasă şi savuroasă. Pont: laptele de cocos se combină minunat cu fructele de pădure, căpşunile sau bananele. 

DIN CUBA Banane verzi prăjite cu zahăr brun
Găseşti banane verzi ȋn magazinele cu mâncare sănătoasă. Ele sunt ingrediente de bază ȋn bucătăriile din zona Africii, dar şi ȋn bucătăria cubaneză sau braziliană.
Primul lucru pe care trebuie să-l ştii despre bananele verzi este că sunt de fapt legume, nu fructe, iar gustul este de cartof, doar că au mai puţine calorii şi o valoare nutritivă cu mult mai ridicată.

Le poţi fierbe, pentru a le mânca apoi sub formă de piure (cu lapte sau fără), sau le poţi prăji, ca apoi să adaugi puţin zahăr brun deasupra (sau fără) – sunt absolut delicioase.
Dacă nu dai de bananele verzi, foloseşte-le pe cele galbene, dar necoapte, cu cât mai verzi sunt cu atât mai bine.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *