4 moduri de a preveni o răceală

By  | 

Sezonul rece face victime zilnic — iată cum eviți să devii și tu un zombie cu nas înfundat, ochi roșii și tuse productivă.

Răcelile sunt foarte enervante, însă cea mai mare greșeală pe care o poți face e să-ți imaginezi că tu ești un fel de Superman rezistent la orice virus care circulă pe deasupra capului tău — mai ales dacă lucrezi într-un open space, cu alte zeci de suflete. Totuși, pe lângă noroc, există câteva strategii pe care le poți urma pentru a fenta răcelile de sezon, doar că ai nevoie de o superputere: constanța. Asta înseamnă că, odată ce te apuci de treabă, trebuie să te ții de ea dacă vrei să ai cele mai bune rezultate.

  1. Nu-ți mai atinge fața

Acest truc pare evident, dar nu va fi ușor să elimini un obicei precum acesta. Există studii științifice care spun că oamenii își ating fața, în medie, de 3,6 ori pe oră, după cum se arată în jurnalul Clinical Infectious Diseases.

Iar asta constituie o problemă, pentru că a-ți duce mâna la față poate activa o răceală cât ai pocni din degete. Potrivit unor cercetări efectuate de oamenii de știință japonezi, angajații care își ating nasul sau ochii cu degetele sunt cu 41% mai susceptibili unei infecții respiratorii decât cei care își țin mâinile acasă.

Deși răceala comună se poate transmite pe calea aerului, din cauza germenilor care circulă, cea mai eficientă formă de transmitere a infecției este, de fapt, contactul mâinilor cu secreții care conțin virusul respectiv, mai spun cercetătorii. De aceea, igiena e crucială. Spală-te pe mâini cât de des poți, mai ales după ce folosești toaleta, și asigură-te că îți dezinfectezi tastatura regulat.

  1. Dormi opt ore pe noapte

Oamenii care dorm mai puțin de șase ore pe noapte sunt de patru ori mai predispuși răcelilor din sezonul rece, relatează un studiu publicat în jurnalul Sleep.

Acest lucru se întâmplă deoarece privarea de somn afectează anumite celule ale sistemului imunitar, numite celule B și T, care joacă un rol esențial în apărarea organismului de viruși, spun oamenii de știință care au condus studiul. În plus, lipsa somnului este corelată, în general, cu inflamația din corp, care are un rol important în agravarea simptomelor răcelii (secreții nazale, dureri în gât, tuse etc.).

Citeşte continuarea materialului în ediţia de iarnă a revistei Cosmopolitan Man.

Text: Teodora Tîrcă

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *