4 greseli alimentare de evitat

By  | 

Nu mananci inainte de exercitii

Fara mancare, corpul tau va fura energie din zaharul depozitat in tesutul muscular (pentru ca faci efort, nu?). Cand acesta s-a epuizat, este mai greu sa-ti modelezi muschii si sa te antrenezi atat de intens cat e necesar.

De preferat:

  • Consuma o portie de proteine si glucide (o felie de paine integrala si branza cu putine grasimi) cu o jumatate de ora inainte de gimnastica.
  • Presata de timp? Mananca macar o banana.

Nu mananci dupa exercitii

Adica exact cand corpul tau are nevoie de proteine pentru refacerea tesutului muscular distrus si pentru a-ti mentine metabolismul la cote normale. Are nevoie totodata de carbohidrati pentru a reface depozitele de energie pe care le-ai folosit.

De preferat:

  • Consuma proteine usoare, cum ar fi oua sau piept de pui la gratar.
  • Si include zaharuri, precum fructe sau batoane cu cereale.

Mananci sanatos, dar in exces

Poti sa crezi ca ai voie sa mananci oricat din hrana considerata a fi sanatoasa, dar adevarul este ca toate alimentele au calorii. Si ele se depun daca nu esti atenta la cat mananci.

De preferat:

  • Controleaza portiile! O portie de proteine este de dimensiunea palmei tale.
  • Pentru hrana uscata, precum cerealele, nu trebuie sa consumi mai mult de o ceasca.

Consumi exclusiv batoane energizante

Nici macar batoanele care contin o cantitate importanta de proteine, toate fibrele necesare, dar foarte putin zahar nu pot inlocui o masa bine echilibrata. Pur si simplu nu au aceiasi nutrienti care se gasesc in mancarea naturala. Deci, nu te amagi cu gandul ca este o modalitate de a ramane supla.

De preferat:

  • Ramai la hrana cu adevarat sanatoasa si bazeaza-te pe consumul de batoane nutritive exclusiv pentru a-ti suplimenta dieta, si doar daca te grabesti sau ai nevoie de o gustare rapida plina de energie. Sau, cine stie, poate ai chef de ceva dulce seara…


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *