4 beneficii psihologice pe care ti le induce miscarea

By  | 

Sportul minimizează riscul de depresie

S-a demonstrat ştiinţific că mişcarea ajută la eliberarea dopaminei, hormon a cărui activitate e mult mai scăzută atunci când stai degeaba şi te laşi măcinată de grija facturilor. Chiar şi o alergare uşoară în parc sau un meci de volei pe plajă cu gaşca va contribui la sănătatea ta emoţională.

Te ajută să-ţi controlezi impulsurile

Sportul înseamnă disciplină, iar atunci când îţi intră-n sînge, îţi îmbunătăţeşte toleranţa la factorii de stres din viaţa de zi cu zi, ţinându-ţi sub control agresivitatea. Plănuieşti o discuţie importantă cu partenerul? Fă-o după ce ai mers la sală şi nu vei mai fi tentată să ridici tonul.

Te ajută să-ţi exprimi conflictele interioare

Cu toţii avem subiecte pe care evităm să le deschidem chiar şi în faţa apropiaţilor, preferând să ne înăbuşim anumite stări care ne arată vulnerabili, dar mişcarea regulată aduce dorinţa de eliberare, iar starea bună pe care ne-o induce ne ajută să căpătăm mai multă încredere în cei apropiaţi.

Facilitează socializarea

Dacă eşti o tipă retrasă şi ai hotărât că vrei să-ţi faci prieteni noi, cea mai uşoară şi sănătoasă cale e practicarea unui sport. Să faci parte dintr-o echipă te va ajuta să te conectezi cu alţi oameni şi să experimentaţi împreună stări diferite (dezamăgire, entuziasm, etc).

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *