3 super-diete de vara

By  | 

1. Dieta Scarsdale

  • -9 kg in 2 saptamani

Dieta Scarsdale a fost creata de doctorul american Herman Tarnower in anii ’70. Se poate tine cu un plan de meniu pentru 7 sau 14 zile. Diferenta dintre dieta Atkins si Scarsadale este ca cea din urma permite consumul de paine si fructe.

Exista 5 tipuri de meniu pentru 14 zile din care poti alege. Fiecare din ele este creat sa iti ofere cantitatea exacta de grasimi, proteine si carbohidrati.

Este perfecta pentru aceia carora le place sa li se zica ce sa faca. Dieta trebuie urmata intocmai. Nu este permisa nicio abatere. Planul pentru 2 saptamani este perfect daca ai nevoie sa fii in forma in scurt timp, cum ar fi inainte de un concediu. Partea proasta este ca sunt sanse sa pui inapoi rapid kilogramele pierdute.

  • Nu sunt permise gustarile decat daca sunt compuse din morcovi sau telina.
  • Micul dejun va include intotdeauna o jumatate de grepfruit, care ajuta la arderea caloriilor.
  • Pranzul si cina sunt in principal compuse din fructe, salata, legume, carne alba si peste.
  • Alcoolul este strict interzis! Singurele bauturi admise sunt cafeua decofeinizata si ceaiul negru.

Planul de dieta pentru o zi tipica:

  • Mic dejun: 1/2 grepfruit, o felie de paine integrala
  • Pranz: o conserva de ton, salata fara ulei
  • Cina: friptura de miel (fara grasime), salata cu lamaie si otet
  • Bauturi: apa, bauturi dietetice, ceai si cafea (fara lapte sau zahar).

2. Dieta South Beach

  • -6 kg in 2 saptamani

Dieta South Beach este o dieta in 3 etape, bazata pe grasimi bune si carbohidrati. Creata de doctorul cardiolog Arthur Agatston, dieta are la baza manacare sanatoasa si permite 3 mese pe zi plus gustari.

Este alegerea perfecta pentru cele care au apetit mare. Nu exista limita la marimea portiilor si esti incurajata sa mananci 3 mese plus gustari in fiecare zi.

Partea negativa a dietei: Poate fi costisitoare si consumatoare de timp. Criticii sustin ca in prima faza poti pierde vitamine importante si minerale.

Etapele dietei:

  • Prima faza – Ai voie sa mananci: carne macra, peste, oua si branza dietetica. Nu ai voie: orez, cartofi, paste, prajituri, fructe si alcool.
  • A doua faza – Incepi sa consumi carbohiratii „buni”: paine integrala, cereale integrale si lapte cu continut redus de grasimi.
  • A treia faza – Iti sunt permise si mai multe mancaruri. Aceasta faza te invata cum sa mananci sanatos. Poti ramane in faza a treia a dietei cam toata viata, pentru ca el se doreste a fi mai mult un stil de viata. Iti este interzis orice are faina alba si zahar: paine alba, prajituri si dulciuri.

Alcoolul nu este permis in prim faza, dar o data ce ai trecut de ea il poti consuma in cantitati mici.

Exemplu de plan de dieta pentru o zi:

  • Mic dejun: 2 oua si sunca fara grasime.
  • Pranz: pui la gratar si salata verde.
  • Cina: carne macra si legume.
  • Gustari: nuci prajite, iaurt cu continut de grasimi redus.

3. Dieta „13 minute”

  • -3 kg in 2 saptamani

Daca esti genul de persoana careia ii plac gustarile dese, dieta „13 minute” este perfecta pentru tine, in special pentru ca tu chiar trebuie sa mananci la fiecare 13 minute. Trebuie sa iti prepari gustarile pentru intreaga zi inca de dimineata.

  • Timp de 2 saptamani, alegi in fiecare zi micul dejun, pranzul si cina din lista de mai jos. Intre fiecare dintre mese, iei gustari la fiecare 13 minute. Pe zi ar trebui sa iei cam 30 de gustari.
  • Gustarile inseamna bucatele mici (cam cat unghia ta cea mai mica) de legume crude: morcovi, telina, conopida, varza, sparanghel, broccoli sau castraveti.
  • Sau mai poti incercai gustari de aceleasi dimeniuni din: carne de pui, peste, oua, branza sau sunca slaba.
  • Le poti varia dupa cum doresti. Le poti manca cu un dressing fara grasimi.
  • In plus fata de meniuri, mai poti avea o jumatate de cana de lapte si 3 fructe (excluse sunt bananele).
  • Este interzis consumul de bauturi care contin calorii. Tine-te de apa, cafea si ceai.

MIC DEJUN

– 2 felii de paine integrala cu putin marmelada sau gem
– 50 g de musli fara zahar cu lapte din portia care iti este permisa
– 1 banana si 150g de iaurt cu continut redus de grasimi
– 1 ou facut ochi si intins pe o felie de paine integrala

PRANZ

– un sandwich din: 2 felii de paine din cereale intregrale, orice proteine din lista de mai sus, castravete si o rosie
– un cartof mediu copt in coaja impreuna cu ton sau branza de casa
– o conserva mica de sardine pe 2 felii de paine
– un piept de pui la gratar cu broccoli

CINA

– un piept de pui cu sparanghel, porumb dulce si mazare
– felii subtiri de friptura de vita cu morcovi, mazare si broccoli. Si un bol de salata de fructe proaspete cu putina frisca
– 1 somon gatit la cuptor in folie. Se serveste cu legume verzi fierte.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *