3 mituri de sanatate pe care sa le uiti

By  | 

Bea 8 pahare de apă pe zi. 

În America anilor ’40 se vechicula pentru prima dată ideea că organismul are nevoie de cel puţin 2,5 l de apă pe zi pentru a fi perfect hidratat. În caz contrar, deshidratarea ar afecta în timp organele interne şi sănătatea generală a corpului, ducând la boli dintre cele mai grave. 

ADEVĂRUL: Cantitatea de apă necesară zilnic variază de la o persoană la alta. Pentru a determina cantitatea optimă este nevoie să ţii cont de sezon, de cît de activă eşti (faci sport sau eşti sedentară), dar şi de cum îţi simţi pielea (o piele deshidratată este uscată şi iritată). 

Astfel, dacă este vară şi faci sport, ai nevoie de cam 3 litri de lichid, iar dacă este iarnă de mai puţin de 2 litri. 

Dacă eşti răcită nu ar trebui să mănânci

Este un mit faptul că ar trebui să mănânci multă supă şi să bei ceai cât eşti răcită şi să uiţi de hrana solidă un timp. Lucrurile stau fix invers. 

ADEVĂRUL: ”Dacă ai o gripă sau eşti răcită, bea multe lichide şi mănâncă bine pentru ca organismul să fie puternic şi să lupte împotriva bolii”, spune doctorul Rob Hicks. Ia şi suplimente cu zinc pentru a scurta durata bolii. 

Dacă mănânci târziu, te îngraşi

Multe dintre noi ”rup frigiderul” până în momentul în care ceasul bate ora 6, ca apoi să facă foamea până a doua zi dimineaţa. Din păcate, ele nu vor slăbi. 

ADEVĂRUL:”Nu momentul zilei în care mănânci este important, ci ce şi cât mănânci”, ne lămureşte doctorul Radha Modgil. ”Dacă tu înghiţi mai multe calorii decât consumi, te vei îngrăşa indiferent dacă mănânci la 6 dimineaţa sau 6 după-amiaza.”

Pentru a slăbi cu adevărat, ai nevoie de un jurnal alimentar, în care să notezi tot ce mănânci într-o zi. Doar aşa vei realiza ce cantitate de hrană trebuie tăiată de pe listă.   

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *