23 de sfaturi utile pentru a slabi cat mai sanatos

By  | 

1. Combina egal dieta cu exercitiile

Atunci cand reduci gradual numarul de calorii din dieta ta – in timp ce asimilezi nutrientii necesari pentru organismul tau – si le combini cu exercitiile necesare pentru a te mentine in forma, vei avea mai multe sanse sa slabesti in mod sanatos.

2. Pasi mici si siguri pentru saltul cel mare

Daca cedezi mereu tentatiei de a bea o cana fierbinte si consistenta de ciocolata calda, kilogramele se vor asimila sigur de-a lungul anului. Incearca sa renunti la acest tip de obiceiuri din dieta ta si vei fi uimita de rezultatele pe care le obtii.

Si nu trebuie sa tai complet portia de ‘ceva dulce’, insa trebuie sa stii ca totul e cu masura. Nu trebuie sa mananci o ciocolata intreaga, multumeste-te cu 2-3 patratele.

3. Mai multa miscare zilnica

Atunci cand combini dieta si exercitiile fizice, sansele sunt mult mai mari sa slabesti. Parcheaza masina mai departe de destinatia ta, coboara 2 statii inainte de cea aproape de casa si parcurge restul drumului pe jos.

De asemenea, fa mai mult sex; iti garantam ca iubitul nu se va supara, iar tu iti vei mentine silueta intr-un mod extrem de placut. Si cand sunt pauzele de reclame din timpul serialului sau emisiunii tale preferate, fa cateva exercitii simple.

4. Fa exercitii o ora pe zi

Alege un exercitiu care iti place si asigura-te ca il faci in mod corect. Ar fi bine sa le variezi din cand in cand, sa nu te plictisesti. Inspira-te din exercitiile de fitness propuse de COSMO.

5. 3 mese pe zi

Mananca cele 3 mese esentiale ale zilei, care iti asigura necesarul de nutrienti necesari in fiecare zi. Si nu uita de micul dejun, care este adesea cel mai neglijat.

6. Fructe si legume

„Invioreaza” mesele cu legume (sau chiar fructe daca iti plac felurile de mancare mai exotice). In curand, vei ajunge sa consumi zilnic portia de 5, care este recomandata de medicii nutritionisti.

Adauga capsuni la micul dejun sau ardei in sandwich-ul tau. Si la serviciu, mananca fructe in loc de snack-urle obisnuitei.

7. Cantareste-te regulat

In acest fel vei vedea daca eforturile tale au succes, dar ai grija sa nu ajungi sa fii obsedata de cifra de pe cantar. Important este sa fii in forma si sa iti mentii organismul sanatos, nu sa multumesti „asteptarile” societatii.

O data pe saptamana iti recomandam sa te cantaresti. Daca simti ca ajungi sa fii obsedata de greutatea ta, atunci ar fi mai bine sa o faci o data la cateva saptamani.

8. Ai grija la ceea ce cumperi

Daca ai o casa plina de chipsuri si ciocolata, atunci esti inconjurata mereu de tentatii! Sterge-le de pe lista ta de cumparaturi. De exemplu, eu daca nu le am in casa, rareori depun efortul sa ma duc sa iau de la un magazin apropiat. Si atunci esti mai tentata sa mananci ceva ce ai deja in casa… si e mai sanatos.

9. Tansforma exercitiile intr-o activitate sociala

Iesi cu familia la o plimbare cu bicicleta sau la inot (dupa posibilitatile anotimpului) sau cu prietenii in parc si jucati frisbee. Te vei distra si te vei mentine in forma in acelasi timp!

10. Consuma intai mancarurile sanatoase

Mananca intai alimentele cu continut scazut de calorii si care sunt sanatoase. Atunci cand vei trece la optiunile mai grase deja te vei simti mai satula.

11. Fii atenta la portii

Si nu ma refer doar la dimensiunea veselei in care e mancarea, care e foarte importanta. Atunci cand iei o gustare inainte de masa, se pune. Asa ca atunci cand mananci, pune mai putin in farfurie.

Si nu mananca in fata televizorului sau calculatorului, vei fi distrata si ajungi sa mananci mai mult decat ti-ai propus.

12. Fii activa!

In afara de mersul pe jos, poti face si alte activitati care te mentin in forma si te vor ajuta sa mai faci si niste economii, cum ar fi spalatul masinii. Dar bine, asta e activitate de alt sezon decat cel de acum… Dar tine minte, pentru viitor.

13. Mananca alaturi de cineva

Atunci cand iei masa cu cineva, sunt mai multe sanse sa mananci si sa fii distrata de la consumarea mancarii, astfel te vei satula mai repede. Si iti vei pastra prietenii aproape.

14. Intotdeauna mananca din bol sau farfurie

Atunci cand vezi exact cata mancare consumi, sunt mai multe sanse sa te simti satula mai repede.

15. Variaza in mod regulat activitatile

Toate femeile stiu cat de greu este sa slabesti in mod sanatos fara exercitii, dar stiu de asemenea si cat de plictisitoare pot deveni programele de exercitii. Iti recomand sa iti schimbi saptamanal rutina de exercitii si muzica pe care o asculti in timp ce le faci.

16. De-streseaza-te

Dezvolta-ti strategii prin care sa te calmezi si sa te simti mai bine, altfel vei ajunge sa o faci prin mancare. Poti incerca cu exercitii de respiratie, muzica relaxanta sau uita-te la poze care iti redau un sentiment de buna dispozitie.

17. Mananca acasa

Din 2 motive: e mai ieftin, stii exact ce mananci si poti controla portiile. Ultima mi se pare extrem de importanta. La restaurant mereu se serveste mancare in portii mari si astfel simti nevoia (sau presiunea) ca trebuie sa mananci tot.

18. Planifica gustari sanatoase

Daca iti faci de acasa un pachetel de gustari sanatoase pentru serviciu (iaurt, fructe), sunt mai mici sansele sa iti iei ciocolata de la magazinul din colt.

19. Cereale bogate in fibre pentru mic dejun

Te vei simti satula mai mult timp si ajuta sistemul digestiv.

20. Plimbare dupa masa

Dupa masa de pranz, fa o plimbare de 20 de minute. Iti va mentine metabolismul in miscare si te vei simti inviorata dupa-amiaza.

21. Planifica saptamanal mesele

Vei sti exact ce ai de cumparat de la magazin, nu va mai trebui sa arunci mancare (pe care ai luat-o in plus) si nici nu va trebui sa faci drumuri neplanificate la magazinul de langa bloc. Mai mult, asa iti vei controla si mai bine bugetul!

22. Invata sa ignori poftele

Cand te uiti la serialul tau preferat sau rasfoiesti revistele pline de femei perfecte, poate te ajuta si iti taie pofta de ceva de rontait. Sau alta strategie, cand ti-e pofta de ciocolata, iti poti face un cappuccino. Insa pentru mine cea mai mare problema sunt emisiunile de gatit. Mereu, dar mereu, mi se face foame!

23. Recompenseaza-te

Este important sa te recompensezi dupa ce ai pierdut in greutate. Si nu cu mancare, ci cu haine noi, accesorii, tratamente SPA sau o iesire cu prietenii. Sau produse de beauty! Orice iti face tie mare placere.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *