15 trucuri pentru a manca mai sanatos

By  | 

COSMO te învață cum să mănânci mai sănătos, în funcție de obiectivele tale în ceea ce privește alimentația.

Există numeroase „reguli” ale alimentației sănătoase, dar este important să luăm în considerare și care anume sunt obiectivele noastre.

Sfaturi de la vedete pentru o alimentație sănătoasă

Iată 15 trucuri și sfaturi care te vor ajuta să mănânci sănătos, în funcție de unde vrei să ajungi.

Astfel, dacă vrei să consumi mai puține calorii:
Consumă verdețuri crude, nu gătite. În acest fel, vor ocupa mai mult loc pe farfuria ta, deci aceasta va părea instant mai plină, iar porțiile vor fi ceva mai mici. În plus, vei mesteca mai mult, deci vei avea impresia că ai consumat o cantitate mai mare de mâncare.
Consumă pâine integrală. Chiar dacă această pâine are cam același număr de calorii cu pâinea albă, conține mai multe fibre, deci senzația de sațietate se va menține mai mult timp. Astfel, vei mânca mai puțin!
Gătește la cuptor sau pe grătar în loc să prăjești. În acest fel, nu vei mai folosi unt sau ulei, pentru că mâncarea nu se va mai lipi.

5 obiceiuri pentru o alimentație mai sănătoasă

Dacă vrei să consumi mai multe proteine:
Consumă iaurt grecesc în loc de maioneză. Acesta conține aproape de 10 ori mai multe proteine!
Adaugă carne de pui la pizza. 85 de grame de carne de pui înseamnă 25 de grame de proteine în plus.
Consumă quinoa în loc de orez, are mult mai multe proteine. În plus, este considerat un superaliment ce are numeroase beneficii pentru sănătate.

Dacă vrei să consumi mai multe legume și fructe:
Adaugă legume la pizza sau în paste.
Adaugă fructe în cerealele de dimineață.
Consumă smoothie-uri. Ți le poți face singură, acasă, în doar câteva minute, folosind tot felul de combinații delicioase.

Ghid de alimentație sănătoasă pentru sezonul rece

Dacă vrei să consumi mai puțin zahăr:
Mănâncă fructe proaspete în loc de fructe uscate.
Mănâncă ciocolată neagră în loc de batoane de ciocolată.
Folosește muștar în loc de ketchup atunci când mănânci un burger sau un hot dog. De asemenea, și sosul marinara are mai puțin zahăr decât ketchup-ul.

Dacă vrei să consumi mai puțin carbohidrați:
Folosește salată în loc de pâine la sandwich-uri!
Alege pizza cu blat subțire, nu cu blat pufos.
Înlocuiește făina obișnuită cu făină integrală.

Acestea fiind spuse… poftă bună!

 
*articol preluat din Cosmopolitan US


Comments

comments