13 alimente aparent sanatoase care ingrasa

By  | 

Poti sa lupti usor cu chipsurile, fripturile in ulei, deserturile si alte asemenea “minunatii”. Stii ca nu-ti fac bine si nu te atingi de ele sau le limitezi “accesul” in dieta ta, dar ce te faci cu cele care au o “reputatie alimentara” impecabila si sunt de fapt tot junk? Citeste mai departe pentru a descoperi care sunt dusmanii deghizati ai siluetei tale.

1. Fructe uscate

O ceasca de fructe uscate are cam de opt ori mai multe calorii decat aceeasi cantitate de fructe proaspete. Asta se intampla pentru ca, dupa procesul de deshidratare, fructoza isi mareste aportul caloric transformandu-se. Strugurii proaspeti, de exemplu, au 60 de calorii per ceasca, dar aceeasi cantitate de stafide are 460 de calorii. Mai rau, multi producatori adauga zahar pentru ca fructele sa aiba un gust si mai bun.

2. Briose integrale

Indiferent daca e doar coca sau are si mere si banane, fibrele iti vor da rapid o benefica stare de satietate. Dar avand in vedere cantitatea de zahar pe care o contine, o briosa integrala este de fapt doar o prajitura rotunda. Una are cam 20 g de grasime, 420 de calorii si 34 g de zahar.

3. Frisca instant pentru cafea

Pui atat de putina in cafeaua ta incat crezi ca e o modalitate inofensiva de a lua doza necesara de calciu, mai ales daca o compari cu frisca lichida. Dar, de fapt, cateva lingurite din cafelele pe care le bei pe timpul zilei adauga cam 200 de calorii la aportul zilnic si grasime cam cat ti-ar furniza o bucata maricica de unt.

4. Rulouri

Indiferent de umplutura, invelisul are atatea calorii cat sa compenseze “masiv” pentru legumele dietetice. Clatita din care este facut ruloul are dimensiuni generoase (mai bine de jumatate dintr-o clatita obisnuita), asa ca iti ofera un aport energetic de cam 300 de calorii, fara sa mai punem la socoteala sosurile sau umplutura. Daca adaugi si maioneza sau alt dressing gras, atunci ajungi lejer la 400 – 500 calorii.

5. Ceai imbuteliat

Cele mai multe supermarketuri au pe rafturi doar ceaiuri imbuteliate “pline” de zahar. Asta inseamna ca o sticluta de 500 ml ajunge sa aiba cam 400 kcal, la fel ca un suc obisnuit. Chiar daca “portionezi” continutul de-a lungul zilei, caloriile vor ajunge tot acolo… pe soldurile tale.

6. Prajituri din orez

Aceste mici delicii au putine calorii, dar te indeamna sa vrei mai multe. Pentru ca sunt mici, ti se pare ca poti sa mananci chiar si cinci sau sase deodata, fara sa ai un aport caloric mare. Dar nu-i asa. Uiti sa adaugi sarea care retine apa si carbohidratii din orez care in exces ingrasa.

7. Sandvisuri vegetariene

Evident ca mai scapi de cateva calorii si de colesterol daca alegi un sandvis vegetarian in locul unuia cu carne de vita, de exemplu. Dar asta nu inseamna ca tofu sau branza topita din soia si maioneza vegetala nu compenseaza din plin. Nu uita de cele doua felii de paine sau de chifla mare. Adauga si ketchupul pe lista si sarea, si poti spune ca ai fabricat o bomba calorica.

8. Müsli

De vreme ce e plin de “lucuri” bune ca alunele si cerealele, e chiar pacat ca se adauga ulei, ca sa faca müsliul mai pufos, si mult zahar, ca sa-l transforme intr-un desert delicios. Un castron mediu plin cu müsli de la supermarket poate ajunge si la 500 de calorii, iar marcile fara sau cu mai putin ulei si zahar au cu jumatate mai putin.

9. Sucuri

In cazul in care consideri ca poti inlocui in totalitate gustarile de fructe cu sucuri imbuteliate, faci o mare greseala. Producatorii adauga conservati, zahar, potentiatoare de gust, coloranti si alte “nebunii” care te “ajuta” sa te ingrasi.

10. Meniuri dietetice semipreparate

Din pacate, nici aceste meniuri nu sunt total inofensive, pentru ca producatorii adauga sare pentru a mari termenul de valabilitate si pentru a imbunatati gustul mincarii sarace in grasimi. Asa ajungi sa retii apa in exces si sa nu stii de unde ti se trage.

11. Salate

Nu e nimic mai bun pentru silueta si sanatatea ta decat legumele crude, dar branza, alunele, nucile, crutoanele si dressingul strica tot fasonul si transforma salata in ceva la fel “ingrasator” ca un bol mic de paste, de exemplu. Nutritionistii spun ca nici dressingurile tip vinaigrette nu sunt asa de nevinovate precum par – uleiul are un aport caloric destul de mare.

12. Tofu

Daca vei comanda tofu la restaurant, te vei alege cu o portie plina de sare, grasimi si zahar. Nu tofu este problema, ci faptul ca bucatarii simt nevoia sa faca ceva ca sa-i dea un gust, avand in vedere ca branza de soia este cam fada. Asa ca adauga sosuri sau il prajesc si transforma tofu intr-un dezastru al dietei.

13. Rulouri sushi

Legumele si “invelitoarea” din alga au un continut caloric scazut, dar cele mai multe meniuri sushi vin cu branza grasa sau maioneza, iar fructele de mare din interior pot fi pané sau prajite in ulei (asta inseamna tempura). Din cauza acestor ingrediente, un meniu la cutie poate ajunge la mia de calorii. Si daca te mai gandesti si la faptul ca sosul de soia are o gramada de sodiu, deja ti se pare ca incepi sa retii apa si sa-ti simti blugii mai stramti.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *