12 sfaturi utile pentru a te lasa de fumat

By  | 

Să te laşi de fumat nu e simplu, ştim. Dar fumatul este foarte rău pentru tine, deci e nevoie să renunţi la el. Acum. Şi fumatul la ocazii speciale se pune, din păcate. Dar în loc să îţi însirăm o listă cu sfaturi inutile despre cum să renunţi, am întrebat foşti fumători care sunt trucurile care au reuşit să îi ajute pe el. Iată, deci, sfaturi UTILE de la foştii fumători. Sperăm că unele dintre ele te vor ajuta şi pe tine, astfel încât să poţi spune „Adio” ţigărilor pentru totdeauna.

Mituri despre renuntarea la fumat

1. Crează o ţigară falsă. „Obişnuiam să umplu un tub gol de pix cu hârtie şi sugeam din el pentru a mă dezvăţa de obicei.”

2. Alege momentul potrivit. „Este mai simplu să renunţi iarna: să stai afară în ploaie şi frig pentru a fuma este mai puţin tentant decât să fumezi când vremea e frumoasă.”

3. Fii pregătit. „Mereu ţineam la îndemână acadele pentru când voiam să fumez o ţigară şi le consumam în locul acestora.”

4. Uită-te la câţi bani salvezi. „De fiecare dată când evitam să îmi cumpăr un pachet, puneam banii într-un borcan pentru a vedea exact cât economisesc. După ceva timp îmi cumpăram ceva folositor cu acei bani.”

5. Sperie-te singur. „Am adăugat câteva reclame anti-fumat pe telefon. Dacă eşti tentat să aprinzi o ţigară şi te uiţi la astfel de reclame ţi se cam duce pofta”.

6. Fii ocupată. „În loc să îmi fumez ţigara de la 11am, am făcut cu totul altceva: mi-am refăcut rujul, mi-am făcut o cafea, am făcut puţină mişcare… orice dura cam 5 minute, cât să îmi treacă pofta de fumat.”

7. Fă exerciţii. „Imediat cum am început să fac sport, am vrut să fumez mai puţin. Sportul mă făcea să mă simt mai sănătoasă şi nu voiam să stric asta cu o ţigară. În plus, exerciţiile îţi cresc nivelul endorfinelor, deci nu mai ai nevoie de o ţigară pentru a te simţi bine.”

Cum sa te lasi de fumat

8. Ţine o ţigară. „Am observat că îmi lipsea doar obiceiul de a ţine o ţigară în mână, aşa că făceam asta în timp ce vorbeam. Avea efect şi nu trebuia să o aprind.”

9. Adu-ţi aminte de efectele negative. „Obişnuiam să ţin chiştoace de ţigări într-o sticlă. Dacă miroseam o dată era de ajuns… Mă duceam să îmi parfumez părul apoi şi nu voiam să mai fiu în preajma unei ţigări.”

10. Caută alţi fumători. „Obişnuiam să urmăresc oameni pe stradă care fumau pentru a inhala fumul lor. Era atât de scârbos…”

11. Caută altceva ce-ţi place. „Am căutat altceva cu care să îmi ocup timpul aşa că am început să citesc mai mult şi a funcţionat! Uitam complet că vreau să fumez în timp ce citeam.”

12. Continuă să renunţi. „Să renunţi la fumat nu e uşor, dar oamenii care reuşesc sunt cei care renunţă din nou şi din nou. Să nu îţi pară rău dacă nu ai reuşit, încearcă din nou!” 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *