10 sfaturi pentru o cariera de succes

By  | 

1. IMAGINEA CONTEAZA!
Shopping-ul de haine si accesorii poate fi o modalitate de a investi în business-ul tau. Nu e o gluma. Psihologii te sfatuiesc sa te duci imbracata la patru ace la fiecare intalnire de afaceri daca vrei sa-ti impresionezi potentialii clienti.

2. ARATA CA ESTI PUTERNICA
Sa nu plangi niciodata la birou. Poate ca, la un moment dat, te vei simti frustrata de ceea ce se intampla, dar a plange e o greseala. Vei lasa impresia ca nu poti face fata stresului. Daca simti lacrimile venind, clipeste des – te-ar putea ajuta sa le opresti. Apoi iesi putin afara sau pe un balcon ca sa te calmezi.

3. TERMENUL LIMITA E SFANT
Tine-te de deadline-uri de fiecare data. Daca iti vei preda proiectele mai tarziu decat ai stabilit, vei fi luata de lenesa de catre colegi sau vor crede ca nu ai nici un pic de respect pentru timpul liber al altora.

4. ATITUDINE PROFI-POZITIVA
Arata-te intotdeauna incantata de ceea ce faci! Chiar daca nu-ti place sa indeplinesti acea sarcina de serviciu, o atitudine pozitiva te va ajuta sa identifici si aspectele placute ale task-ului la care lucrezi.

5. BRAINSTORMEAZA… ca sa ai si mai multa incredere in tine
Care este secretul oamenilor de afaceri? Inregistreaza toate informatiile culese de-a lungul zilei si apoi le trec printr-o “furtuna de creiere” (corespondentul romanesc pentru “brainstorming-ul” american). Te intrebi, poate, cum de reusesc sa retina totul? Nu au computere in loc de creiere, ci doar reportofoane pe care le cara peste tot si le dau drumul cand se discuta ceva important. Destept truc, nu?

6. INTREBARI SI FEEDBACK
E foarte indicat sa pui intrebari istete si sa ceri feed-back sefilor, sa te oferi (fara sa exagerezi sau sa pari insistenta) sa participi la anumite proiecte, chiar daca asta inseamna sa mai tai din timpul tau liber. In fond, chiar e criza si cu totii trebuie sa ne dam silinta un pic mai mult.

7. INVATA DE ALTII
E foarte important sa privim in jur cu atentie si sa ne alegem modele. Trebuie insa sa fii atenta sa preiei numai lucrurile bune si sa ai grija ca ele sa fie potrivite genului tau. Putem invata deopotriva de la femei si barbati, pentru ca uneori, in afaceri, e bine sa fii “barbata”! Chiar daca stii ca nu ai anumite calitati necesare in relatiile cu partenerii de afaceri, ti le poti insusi, iar daca le ai, nu trebuie decat sa le evidentiezi.

8. REZISTENTA LA STRES
Daca tratezi totul cu calm, vei castiga dublu: primul lucru bun ar fi starea ta psihica, iar al doilea… stii bine ca o atitudine calma scoate din sarite chiar si pe cel mai mare intrigant. Atunci cand esti acuzata pe buna dreptate, cauta sa vii cu justificari reale, sa nu intri in defensiva ca un catelus speriat si nu omite niciodata sa-ti ceri scuze. Evident, trebuie sa-ti arati disponibilitatea si mai ales dorinta de a repara greseala.

9. CONCENTREAZA-TE
Ai atatea pe cap… Trebuie sa faci 4-5 lucruri in acelasi timp. Asta iti da sentimentul ca ai totul sub control si nu neglijezi nimic, dar realitatea e ca te imprastii in prea multe ca sa iti iasa ceva ca lumea. Ia-le pe rand. Concentreaza-te asupra unui singur lucru, rezolva-l si numai apoi treci la urmatorul proiect.

10. DELEAGA
Daca esti perfectionista si independenta, ai nevoie sa stii ca detii controlul. Dar felul acesta de a gandi e foarte obositor. Este mult mai sanatos sa ai incredere in echipa ta si sa constientizezi ca nu poti face totul singura. E important sa-ti privesti colegii si managerii ca pe niste resurse si sa delegi din atributii atat celor de pe o treapta ierarhica superioara, cat si colegilor de birou. Nu uita insa: ai decis sa imparti o sarcina, fa-o pana la capat. Odata ce altcineva se ocupa de problema cu pricina, uita ca a existat vreodata. Imparte munca, nu grijile!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *