10 alimente de primavara pentru slabit

By  | 

Castravetele

O cana de felii de castravete contine 16 calorii. In plus, castravete este bogat in apa si fibre, facand mai putin probabila tentatia de a manca ceva gras, spune nutritionista Amy Goodson.

Asa se explica rezultatele unui studiu recent realizat la Penn State University, care a relevat ca salatele cu legume bogate in apa, precum castravetii, ajuta la reducerea aportului zilnic de calorii cu 12%.

Anghinarea

Avantajul anghinarei este ca necesita o perioada mai mare de mestecare, asa ca este aproape imposibil sa consumi prea multe o data, explica nutritionista Wendy Bazilian, unul dintre autorii cartii The SuperFoods Rx Diet.

O singura anghinare medie contine numai 64 de calorii si 10 grame de fibre satioase. Aceasta planta contine cinarina, o substanta care reduce in mod natural nivelul de colesterol.

Singurul pericol este de a combina anghinarea cu un sos gras, fiind preferabil sa inmoi frunzele intr-un dressing pe baza de iaurt.

Pastaile de mazare dulce

O cana de pastai de mazare dulce contine numai 26 de calorii, asa ca „le puteti manca pana va inverziti”, spune nutritionista Amy Goodson. Pastaile pot fi incluse in salata sau consumate ca o gustare cu un sos cu un continut scazut de grasimi.

Capsunele

Dintre toate fructele, capsunele, zmeura, afinele si murele sunt cele mai bogate in antioxidanti si totusi cele mai sarace in calorii, fiind „prietenul cel mai bun” al persoanelor atente la silueta, spune Goodson.

O cana de capsune contine doar 49 de calorii si zero grasimi, insa trei grame de fibre.

In plus, cercetarile au aratat ca o dieta bogata in aceste fructe contribuie la combaterea efectelor nocive ale radicalilor liberi, printre care se numara aparitia cancerului.

Sparanghelul

Un fir de sparanghel contine doar 4 calorii. In plus, sparanghelul este o leguma bogata in apa, iar hidratarea corespunzatoare imbunatateste metabolismul si ajuta la arderea caloriilor pe parcursul intregii zile, explica nutritionista Wendy Bazilian.

Mai mult, sparanghelul are un continut ridicat de vitamine A si C, benefice pentru sistemul imunitar, dar si de fitochimicale care previn cancerul.

Bazilian recomanda prepararea sparanghelului la cuptor, timp de 10 minute, cu putin ulei de masline, sare si piper.

Coriandrul

Aceasta verdeata de primavara, care poate fi adaugata la orice, de la sosuri la salate, este o arma secreta, spune Bazilian.

O jumatate de cana de coriandru proaspat contine doar o calorie!

Un studiu realizat la Virginia State University a aratat ca anumite verdeturi si condimente, printre care si coriandrul, adaugate in mancaruri mai grase, au ajutat oamenii sa slabeasca, in medie, 10 kilograme intr-un an.

Ananasul

Se recomada cel proaspat si nu fructul la conserva, imbibat in sirop indulcit. Chiar daca are un continut ceva mai ridicat de fructoza, ananasul ramane un aliment usor.

O cana cu bucati de ananas contine 82 de calorii, fiind un desert preferabil inghetatei, de exemplu.

Totodata, ananasul este o sursa excelenta de bromelaina, o enzima care reduce inflamatia care poate favoriza aparitia unor boli precum artrita si cancerul. Bromelaina este de asemenea buna pentru digestie.

Avocado

Este mai bogat in grasimi si calorii decat legumele obisnuite. O jumatate de cana de cuburi de avocado inseamna 120 de calorii si 11 grame de grasimi, dar e vorba despre grasime monosaturata buna pentru inima, explica Wendy Bazilian.

Avocado ajuta organismul sa absoarba vitamine esentiale – A, E, D si K – si se digera in mult timp, senzatia de satietate fiind mai indelungata.

Mai multe studii au aratat ca dieta mediteraneana, in care grasimea provine din legume ca avocado, este extrem de eficienta in mentinerea siluetei pe termen lung.

Bazilian recomanda inlocuirea branzei si maionezei din sandvisuri si salate cu avocado.

Bananele

O banana are in jur de 100 de calorii, fiind o gustare rapida si sanatoasa. Ea poate fi adaugata in cereale, sandvisuri cu unt de arahide sau in bauturi racoritoare din fructe, pentru a da mai multa consistenta si aroma.

Mai mult, bananele sunt bogate in potasiu, care regleaza glicemia, si in vitaminele din grupa B. Este fructul ideal de consumat inainte sau dupa exercitii fizice, mai spune Goodson.

Nectarinele

Sunt foarte dulci, insa au numai cate 60 de calorii si multe fibre in coaja, care nu numai potolesc pofta de mancare, dar si reduc colesterolul.

In plus, studiile au aratat ca aceste fructe sunt bogate in luteina si licopen, care reduc riscurile de cancer si boli de inima.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *