De ce este atât de plăcut să îți urmărești inamicii mortali pe Instagram

Așadar, ai un motiv foarte bun să fii, deja, preț de 287 de săptămâni îngropată în profilul de IG al celeilalte prietene a prietenei tale.

Rutina mea de seară e destul de simplă: mă spăl pe față și pe dinți, și vânez amănunțit printre profilurile de Instagram ale tuturor celor pe care-i admir — asta până când îmi amorțesc degetele sau mă apucă somnul (oricare dintre aceste lucruri se întâmplă primul). Și am de gând să repet ritualul acesta în fiecare seară, până la sfârșitul zilelor.



Uneori mai urmăresc pe cineva și de ciudă, însă e vorba mai ales de oameni pe care îi cunosc și nu-mi plac (inclusiv tu, fată care m-ai umilit în școala generală, iar acum ai 482 de followeri și postezi imagini cu pastă de dinți).

Se întâmplă exact ca în The Real Housewives: sunt liberă să judec tot ce-mi apare pe ecran — și fiți convinse că asta fac — în timp ce mă lăfăi confortabil în pantalonii mei de trening.

„Ha! Cel puțin nu sunt tu!”, exclam atunci când prietena #noname a vedetei pe care o ador folosește „mi-ar place” în loc de „mi-ar plăcea”. Este același puseu de adrenalină pe care îl am atunci când Kyle Richards mă face, deodată, să simt că viața mea e perfectă.

Am întrebat-o pe o prietenă dacă și ea practică sportul criticismului pe Instagram — desigur că am verificat, drept cine mă luați?! Bine, știam deja că am dreptate, dar tot am avut nevoie să-mi spună cineva că nu sunt eu „singura nebună”. Iar prietena mea mi-a confirmat teoria: „Bineînțeles, doar e singurul lucru amuzant care a mai rămas de făcut pe Instagram.”

Amuzant, dar și #juicy, o distracție relaxantă, o formă de escapism de la realitățile enervante ale vieții de zi cu zi, susține Meghan Jablonksi, psiholog clinician care mi-a validat astfel scrollingul răutăcios.

Meghan mi-a explicat: „faptul că-ți canalizezi energia alegându-ți un nemesis pe Instagram chiar îți poate reduce destul de rapid stresul, tristețea sau anxietatea.” Iar faptul că-ți alimentezi propriul ego judecându-i pe alții îți poate ajuta creierul să secrete dopamină, hormonul stării de bine, ceea ce înseamnă că e ușor să-ți faci un obicei din asta.

Citește și: Cum – și de ce – ne afectează filtrele de Instagram stima de sine?

Din nefericire, aceste sentimente negative reprimate nu dispar pentru totdeauna — pur si simplu le lași pe „read” până când vei fi nevoită să te ocupi de ele, spune Jablonski. Deci, pe termen lung, nu este o soluție să le ignori emițând vibrații răutăcioase pentru a obține o gratificație imediată.

Dar — dar! — eu tot o să mă agăț de orice escapism banal care mi se oferă. Așa că haideți să nu ne mai simțim prost fiindcă avem parte de aceste mici plăceri vinovate și, în același timp, să căutăm locuri mai bune în care să ne ventilăm furia colectivă (de exemplu, băile cu spumă, adică o formă reală de terapie anti stres).

Sau cum ar fi dacă i-am oferi nemesis-ului nostru un like sau două, așa încât algoritmul Instagramului să ne recompenseze cu și mai mult din conținutul online pe care iubim să-l urâm?

Material realizat de Sarah Weldon
Traducere și adaptare: Diana Colcer
Foto: iStock

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.