10 moduri de a-ți crește nivelul de serotonină

By  | 

Supranumită și „hormonul fericirii” serotonina este un compus chimic propriu organismului care susține echilibrul tău emoțional, însă contribuie masiv și la buna funcționare a altor procese din corpul tău, cum ar fi digestia, metabolismul oaselor, regenerarea hepatică și diviziunea celulară. Multe alte studii au legat deficitul de serotonină de slăbirea sistemului imunitar, mecanismul de rezistență în fața bolilor. Mai mult decât atât, și la capitolul productivitate și viață cotidiană, „stările de spirit negative sunt asociate cu rezultatele negative”, susține Simon Young, în Journal of Psychiatry & Neuroscience.

Acestea fiind spuse, pentru a ridica nivelurile de serotonină din corpul tău și a-ți proteja, implicit, sănătatea mintală, devine foarte important să faci ceva, orice, să-ți îmbunătățești dispoziția.

1. Adoptă o plantă.

Cercetătorii de la Universitatea din Bristol au descoperit că expunerea la bacteriile din pământul
de grădină poate avea același efect asupra creierului precum  medicamentele antidepresive. Da, e ciudat rău, dar ce voiam să spun de fapt este că grădinăritul este o activitate relaxantă, chiar dacă îl practici în cele două  jardiniere cu plante aromatice pe care le ai pe balcon.

2. Arta te face fericită

Un studiu publicat în revista Art Therapy susține că 45 de minute de activitate creativă pot reduce nivelul de hormoni de stres, inamicii serotoninei, cu 75%. Poate că tricotatul nu e de tine (deși are efecte nebănuite), dar ai putea să încerci să bricolezi ceva. Mai ales că, spune un alt studiu, simpla atingere a unei suprafețe lemnoase brute induce senzația de relaxare.

3. Ești ceea ce mănânci

Alegerea micului dejun poate face diferența în ceea ce privește dispoziția ta pentru tot restul zilei. De exemplu, îți recomand o porție de fulgi de ovăz cu kefir. De ce? Fiindcă un studiu realizat de Beneficial Microbes a scos la iveală faptul că probioticele din lactatele fermentate determină creșterea nivelului de serotonină, testând teoria pe mai mulți studenții la medicină care treceau printr-o perioadă extrem de solicitantă. În același timp, și gusturile fine contează: o cercetare a conchis că extractul de șofran poate avea un efect similar cu cel al suplimentelor care acționează asupra receptorilor serotoninei din creier. Îl poți adăuga la mâncăruri cu orez precum Paella cu fructe de mare sau la deserturi cu lapte.

CITEȘTE CONTINUAREA ÎN REVISTA COSMOPOLITAN, EDIȚIA IUNIE 2020.

Află aici cum poți face rost de revistă.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *